Ämne: FSDATA
Visa ett inlägg
Oläst 2005-07-19, 13:49 #7
loriel loriel är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Apr 2005
Inlägg: 6
loriel loriel är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Apr 2005
Inlägg: 6
Samma sak här. Krävs på betalning för abbonemang 2003-12-30 - 2005-04-30.

Tidigare år fick jag en påminnelse om att "renewa" min domän som jag hade hos dom för en massa årsedan. Jag ringde då upp FS DATA för att fråga varför dom
1) Tagit på sig att "hjälpa" mig med det då jag aldrig anlitat dom för att registrera min domän.
2) Sagt upp mitt konto sedan flera år tillbaka.

Som svar fick jag att det var en service dom hade för att man inte skulle råka ut för att någon annan registrerade ens domän när den "expirade". Jag tackade för informationen och mumlade något om att dom borde se över sina rutiner.

Jag fick en väldigt saftig faktura för den tiden för någon månad sedan. Då tog jag åter kontakt med FS DATA för att reda ut vad det hela handlade om. Det visade sig att min uppsägning aldrig tagits emot. Att dom fortsatt skicka fakturor - något jag inte märkt av - och nu vill ha en massa pengar. Dom skall enligt det inkassokrav jag nu har framför mig ha skickat 6 fakturor och sedan inte reagerat över att jag inte betalat dom. Det förklaras med att "jag varit en god kund under en lång tid". Man skickar alltså inte ens en påminnelse utan väntar i 1½ år innan man kräver in pengarna.

Detta telefonsamtal slutade med att jag återigen sade upp mitt abbonemang. Skriftligen. Jag fick då som svar att mitt abbonemang är uppsagt men att dom vidhåller sitt krav.

Brist på tid gjorde att jag inte hade tid att agera själv utan väntade på deras nästa drag. Det blev ett inkassokrav med hot om tingsrättförhandlingar etc etc.

Nu ska jag kontakta min kommuns konsumentvägledning för att se vad jag ska göra.

Jag återkommer när mer information finns.
loriel är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat