Visa ett inlägg
Oläst 2005-10-21, 12:31 #7
Gustavs avatar
Gustav Gustav är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Jul 2005
Inlägg: 3 171
Gustav Gustav är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Gustavs avatar
 
Reg.datum: Jul 2005
Inlägg: 3 171
Det märkliga är att vi har ganska många inlänkar till vår webbshop faktiskt. De flesta länkarna till oss är från webbkataloger och mindre privata hemsidor (som dock har pr4-5 ibland). Vi har inga länkbyten ännu, eftersom jag inte vill lägga upp någon länkfarm. Tanken var att vi skulle vänta tills vi fick en egen pr och sedan bara byta med kvalitets sidor med relaterat innehåll till vårt. Med andra ord ville jag bygga upp en liten länksida med 5-10 länkar till enbart bra sidor som även skulle resultera i ett litet mervärde för våra kunder.

Nu gick den planen om intet eftersom vår sida med sin pr0 fortfarande ser ut att vara paria. Även om sidan kanske inte är fullt optimerad för sökmotorer så tycker jag att det är märkligt att den inte fick någon pr överhuvudtaget. Jag hade förväntat mig en pr på 1-3. Ännu märkligare är som sagt att sidan med regler till vårt forum (åtta rader text), fick en pr på 4. Forumet är en del av vår webbutik och det enda som skiljer den åt i vår url är /forum.html på slutet. För allt vad jag har läst så borde forumet snarare nervärderas av google eftersom det spekuleras i om att ord som "forum", "links" och "free" möjligen sänker värdet på en sida.

För mig är det här med andra ord helt obegripligt. Självklart finns det en logisk förklaring, men jag kan inte se den…

Att jag vill ha pr beror som sagt på att jag vill komma igång med lite seriösa länkbyten för att i längden kanske nå en bättre placering på våra viktigaste sökord i google. MSN däremot verkar älska vår sida, eftersom vi legat så högt som på en 5é placering. Nu ligger vi på förstasidan, men hoppar lite upp och ner från dag till dag.
Gustav är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat