Visa ett inlägg
Oläst 2008-04-14, 21:29 #9
Internet Swedens avatar
Internet Sweden Internet Sweden är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Apr 2005
Inlägg: 2 511
Internet Sweden Internet Sweden är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Internet Swedens avatar
 
Reg.datum: Apr 2005
Inlägg: 2 511
Citat:
Originally posted by tartareandesire@Apr 14 2008, 20:22
Ajax-sökningen fungerar sådär, ja =) När man har en så pass innehållslös sida borde man lyckas få samtliga rätt från början kan man tycka men nej då. Jag tycker som alla andra här att IIS måste förändras snarast för det är katastrofalt dåligt. Däremot så vet jag inte om kampanjen är så usel som organisationen själv. Varför skulle fotbollsintresserade vara mindre intresserade av att köpa ett domännamn än andra? Det är otroligt många icke-webbutvecklare som äger domäner och det blir fler och fler och sportintresse är ju knappast yrkesrelaterat... Att göra reklam på ett internetrelaterat event vore ju att kasta pengarna i sjön om något.
Jag kan hålla med dig om att målgruppen "kan" vara positiv - det försökte jag göra tydligt att jag accepterade ("Men okej nya sätt kan vara bra")
Håller också med om internetrelaterade event..

Tycker däremot att deras "slogan"; "Sveriges bästa adress" är lite åt det hållet, då den syftar till toppdomänen som sådan dvs att man inte ska regga .com, .nu eller .eu osv utan att .se är bästa adressen (toppdomänen) i Sverige. Vilket jag anser i sammanhanget är att "lägga straff utan målvakt"

Jag är övertygad om att de som överhuvudtaget känner till vad en domän är ser det som 1:a handsvalet för verksamheter i Sverige och att deras slogan kan missförstås som att de själva anser att de har den bästa adressen i Sverige.
Om ni förstår skillnaden. Möjligt att jag har fel i mitt antagande och att jag bara fattar långsamt ibland, men det tog mig faktiskt viss tid att förstå mig på den själv eller vad de försökte få fram för budskap. "Sveriges bästa toppdomän" eller bara "Sveriges toppdomän" skulle varit mer talande..
Internet Sweden är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat