Visa ett inlägg
Oläst 2008-10-16, 12:52 #81
Gonte Gonte är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Apr 2005
Inlägg: 272
Gonte Gonte är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Apr 2005
Inlägg: 272
När jag tänker efter kommer jag på att någon bokklubb erbjöd sina kunder ppd för ett rätt bra tag sedan (gissar att det var ett test från posten), har för mig det blev uppskattat av typ folk på översta våning i en trappuppgång och i små trappuppgångar där alla känner alla sen urminnes tider... Men annars vete fan hur smart metoden är...

Bevis på inlämning är kanske inte helt fel, men spontant känns det som ett större behov för småbutiker som inte skickar 500 försändelser dagligen. Iofs kan man ibland misstro även de större, men när de säger att något skickas brukar jag snarare hacka på posten om det tar tid. Något störande hittills är också att inte ens inlämning visas vid en sökning på posten.se, systemet hittar inte kollinumret. Fast det kanske ändras framöver.


Jupp, jag drömmer också om spårning hela vägen tills det hamnar i brevbärarens väska... De borde kunna ha ett system där man snabbt och enkelt scannar streckkoden i samband med sortering, det borde inte vara så krävande... Behöver inte vara massa detaljinfo om vikt, destination och leveranstid utan datum och tid för inlämning, sortering(ar) och sortering för utdelning...
Gonte är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat