Visa ett inlägg
Oläst 2009-08-22, 01:33 #81
naredi naredi är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jun 2003
Inlägg: 286
naredi naredi är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jun 2003
Inlägg: 286
Om vi leker lite med den juridiska biten, som många har sagt så friskriver sig Tradedoubler från det mesta. Jag är ingen juridisk expert men funderar över om man kan resonera såhär?

De två punkter i Tradedoblers affiliateavtal som främst kan komma på tal är:
"Ersättning
5.1 På TradeDoublers webbplats anges vid varje tillfälle gällande villkor för Affiliates ersättning för respektive Affiliate Program.

5.2 Utbetalning av upparbetad ersättning till Affiliate sker en (1) gång varannan månad under förutsättning att Affiliate har genererat giltig Trafik och TradeDoubler har erhållit full ersättning härför från respektive bolag till vars Affiliate Program Affiliate anslutit sig."

Att Tradedoubler i detta fall gjort ett anbud som affiliaten accepterat i punkt 5.1 är ju ganska solklart. Där står det att affiliaten ska ha 100% av provisionen för respektive program.

Men om nu Tradedoubler själva sänker fakturabeloppet till annonsören och annonsören betalar den fakturan. Har då inte Tradedoubler erhållit "full ersättning" (de ha ju fått allt de fakturerat) enligt punkt 5.2? Går det att göra sådana juridiska vinklingar av ordet ersättning?


Själv är jag ju som jag tidigare nämnt inte drabbad då jag inte håller på med sms-lån. Men ni som förlorat mindre än 21400 kr kan ju alltid försöka den rättsliga vägen utan att ta onödigt stora risker.
naredi är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat