Visa ett inlägg
Oläst 2005-11-16, 10:37 #22
kabelkultur kabelkultur är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Nov 2005
Inlägg: 91
kabelkultur kabelkultur är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Nov 2005
Inlägg: 91
Visst, utfallet i slutändan är nog av intresse för många.

Den som inte har en punkt i sina avtal som reglerar detta fullständigt klart kan ju bli hårt drabbad om nåt liknande skulle ske gentemot dem.

För all del, visst är det bra att fotografer har någon som kan hjälpa dem, men det tycks ju lätt kunna gå lite över gränsen och gå ut över tredje part om en upphovsman hamnar i luven på en uppdragsgivare.

BO är väl förresten Barnombudsmannen... en riktig ombudsman.

I kommande avtal tänker jag utöka formuleringen och lägga till något i den här stilen:

Citat:
Detta gäller för produktionen av XXXXXXXX webbsidor samt visning av XXXXXXXXX webbsidor på Kabelkultur egna webbsidor i syfte att ge framtida kunder referenser i form av redan utförda uppdrag. XXXXXXXX förbinder sig därmed att informera Kabelkultur om alla eventuella upphovsrättsliga tvistemål som kan tänkas uppstå vid visning av XXXXXXXXX webbsidor på Kabelkultur egna webbsidor. XXXXXXXX förbinder sig också att ta fullt ansvar för alla eventuella ekonomiska krav på Kabelkultur från alla eventuella upphovsmän på grund av visning av XXXXXXXX webbsidor på Kabelkultur egna webbsidor, som uppstått på grund av att XXXXXXXXX inte fullgjort sin ovan nämda informationsplikt i upphovsrättsfrågan.
Jag frånsäger mig härmed inför hela mänskligheten upphovsrätten till ovanstående formulering :lol:

Mvh pa
kabelkultur är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat