Visa ett inlägg
Oläst 2005-11-19, 02:21 #28
kabelkultur kabelkultur är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Nov 2005
Inlägg: 91
kabelkultur kabelkultur är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Nov 2005
Inlägg: 91
Hjärtligt tack för all respons!

Citat:
Är det denne?
Bildombudsmannen Staffan Teste AB
08-7784437
Org. nr:556463-7295
Omsättning: 507 000 kr
Jo det stämmer, det är självaste "Bildombudsmannen" himself.

Citat:
Jag är lite nyfiken. Står det "bildombudsmannen" eller "Bildombusmannen AB" på fakturan? Det är nämligen så att det fullständiga bolagsnamnet måste stå på fakturan.
Tyvärr har han stavat rätt, men fakturan är väl inte direkt proffsigt utformad om man säger så.

Citat:
Är du säker på att det inte bara är någon som vill skämta? Det här är bland de bizarraste hävdandena av upphovsrätt jag sett...
Håller med, men det är faktiskt på fullt allvar.

I bestridandet av fakturan krävde jag svar på frågan om varför de väntat ett helt år med att varsko om saken och därigenom genom sin passivitet medverkat till ett om inte eventuellt brott mot upphovslagen, så till att upphovsmannen fått lida så svårt.
Hittills har inget svar kommit på frågan... konstigt va

Joo, bisarrt var ordet.

Vi har haft en liten skojig tävling senaste dagarna där våra besökande kunder över en kopp fika fått gissa vad som är på bilderna i "Bildombudsmannens" brev med hjälp av förstoringsglas. Svaren blev i stilen: Mjaaa, det där är väl nåt på ett hus va, eller nja...? Och det där andra....hmmm... nää det vetefasen... det är ju så suddigt så det går ju inte att se... Och kommentarerna till hela historien typ: VA !?! F*n vilka i****er... Några kunder i hårdrocks svängen tyckte t.o.m: vaddå vi kan dra dit med en gång och "snacka lite förstånd" med dom... Men som tur är har vi alltid en jätteburk med svärmors pepparkakor och en massa goda hembakade bullar...

Bildombudsmannen AB lär ju inte backa, och inte jag heller så det ska trots allt bli lite kul att se om nämnden i rätten kan se nåt, de brukar väl inte vara några ungdomar med perfekt syn precis. :lol:

Mvh pa
kabelkultur är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat