Visa ett inlägg
Oläst 2009-03-12, 01:51 #9
WebboTs avatar
WebboT WebboT är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Dec 2006
Inlägg: 1 924
WebboT WebboT är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
WebboTs avatar
 
Reg.datum: Dec 2006
Inlägg: 1 924
Citat:
Ursprungligen postat av tartareandesire
Citat:
Originally posted by -Lyx@Mar 11 2009, 23:51
Citat:
Originally posted by -WebboT@Mar 11 2009, 23:46
Citat:
Ursprungligen postat av Lyx
Jag har upplevt att google plockar bort vad jag anser vara oskyldiga sidor från indexet.
Tex rankade den här (http://www.kim.angalid.se/post/Stigmergi.aspx) skitposten 1a på stigmergi.
Jag bryr mej inte alls om just den där sidan men det har även hänt förr på andra sajter. Jag börjar bli orolig, vad är det som inte google inte gillar? Jag vet ju grunderna till SEO och tycker inte jag har missat något speciellt. Detta får absolut inte hända för på seriösa artiklar. Kan någon hjälp mej att hitta en orsak?
Din domän är ju bara 2 månader gammal. Sen är frågan när du skapade subdomänen som du använder som huvuddomän, kanske bara 1 månad gammal?
När domänen är så pass ny så vore det inget konstigt om hela sajten försvann från googles index i några månader.

Jaha, det är så alltså? Google är ond..
Jag trodde bara de straffade nya sajter genom att lägga dem längre bak i serpen. Trodde verkligen inte att de tog bort dem helt


Helt nya sidor premieras tvärtom. Det är relativt lätt att hamna högt upp med en sida efter en vecka men sedan halka ner efter ytterligare någon vecka.
Som jag sa så är det inga problem med sandlådan för de flesta nya sidor. Endast de som ser "spammiga" ut och exakt vad som triggar det vet bara Google själva.
WebboT är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat