Ämne: Snapback
Visa ett inlägg
Oläst 2008-07-08, 16:27 #17
JonathanSs avatar
JonathanS JonathanS är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Apr 2005
Inlägg: 1 135
JonathanS JonathanS är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
JonathanSs avatar
 
Reg.datum: Apr 2005
Inlägg: 1 135
Citat:
Originally posted by aquastorm@Jul 8 2008, 14:31
Jo, jag vet det men kan du veta till 100% att det inte går att få igenom fler snapbackregistreringar med rätt kontakter/mutor? Tillägger att jag inte tror att det är så .
Jag har haft många, långa och intensiva diskussioner med .SE om frisläppningen av domännamn hos dem.

Min personliga åsikt, som delas av många andra ombud (och .SE), är att alla ska ha en lika stor chans till samtliga domäner vid frisläppning. Det har bl a lett till tydliga direktiv från .SE (till ombuden) om vad det är som gäller vid frisläppningar samt möjligheter för .SE att skydda sig från missbruk. Sen vet jag även att Danny brukar övervaka/kontrollera frisläppningar och att .SE har vidtagit åtgärder mot ombud som (medvetet eller omedvetet) har missbrukat .SE:s produktionssystem vid frisläppningar.

Det går givetvis inte att vara 100 % säker idag. Men jag är ändå övertygad om att det inte finns någon hos .SE som försöker smussla med detta, särskilt inte med tanke på den uppmärksamhet som finns (både hos ombud och innehavare) kring frisläppningen och snapbacken.

I förlängningen är jag övertygad om att marknaden för snapback, som det ser ut idag, kommer att dö ut. Nuvarande upplägg med frisläppningen av domännamn är inte tillräckligt bra. Att enbart ett fåtal ombud erbjuder snapback är ett tydligt tecken på detta. Om jag får fortsätta att vara med och påverka utvecklingen av .SE så kommer alla ombud/registrarer kunna erbjuda snapback till alla innehavare på exakt samma villkor.

Först då kan vi vara 100 % säkra på att allt verkligen går rätt till.
JonathanS är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat