Visa ett inlägg
Oläst 2008-02-16, 23:52 #106
Moral-Tanten! Moral-Tanten! är inte uppkopplad
Hej, jag är ny här.
 
Reg.datum: Feb 2008
Inlägg: 1
Moral-Tanten! Moral-Tanten! är inte uppkopplad
Hej, jag är ny här.
 
Reg.datum: Feb 2008
Inlägg: 1
Nu har jag följt den här tråden länge och känner att jag kan inte hålla mig längre!

Att jag följt den beror på att jag på ett eller annat sätt har intressen i det som hänt, även jag har blivit drabbad.

Och jag blir så förbannat trött på mentaliteten som drivs framförallt av 80 och 90 talister. Ja jag vet, jag generaliserar, men det var med dem det började.

Så här enkelt är det! Och har alltid varit till för ca ett decennie sedan.

Det som är mitt är mitt! Det som är ditt är ditt! Om du vill ha det som är mitt så frågar du om du kan få det, om jag säger nej så backar du! Helt jävla simpel moralisk grundbult.

Men någonstans där på vägen så hände det något. Någon började att införa fullständigt galna moraliska synsätt på saker och ting.

Vardag och verklighet i Sverige idag:

Kolla där, han har glömt bilnyckeln i bilen, vi tar den, det är ju OK den var ju upplåst med nyckel i!

Ooh, kolla en olåst cykel, passar mig perfekt jag orkar inte gå hem. Och är den inte låst är det OK att ta den.

I en butik med dyra inlåsta saker är det OK att stjäla dem, bara de har glömt att låsa ett skåp!

Fattar Ni hur jävla sjukt det är!

Saker blir inte OK och tillåtna och lagliga bara för att de är möjliga. Det gick att stjäla bilar och cyklar för 100 år sedan också, men det var f--n ingen som gjorde det! För man hade en gnutta moral!

Bara för att det går att hacka ett webhotell, bara för att det finns ett säkerhetshål så skall det utnyttjas till att förstöra för en massa vanliga människor som bara försöker att tjäna ihop sitt levebröd. Ingen av oss som läser den här tråden har gjort de där hackarna ett endaste dugg (tror jag i alla fall). Vad f----n skall de där att göra då?

Ge mig namnen på de där snorungarna så skall jag hänga upp dem i ballarna och grilla dem över öppen eld, och alla ni kan få stå bredvid och hälla bensin på lågorna.

Jag vet också att Proinet slarvat, jag vet att de inte haft bra backuprutiner, jag vet att de borde ha täppt till hålet.

Och man borde tänka proaktivt.

Men det är inte problemet, problemet är att det finns ett gäng "punks" därute som tror att det är OK bara för att det finns en lucka!

Och problemet bara växer.

Det är kanske dags att starta ett medborgargarde och sopa rent lite.

DET VAR BÄTTRE FÖRR!

Ps, om Ni tycker att jag är en j--a moral-tant.

Helt rätt! Det är jag!
Moral-Tanten! är inte uppkopplad