Visa ett inlägg
Oläst 2005-07-01, 10:44 #9
Roberts avatar
Robert Robert är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 2 103
Robert Robert är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Roberts avatar
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 2 103
Citat:
Ursprungligen postat av Rasmus
Citat:
Ursprungligen postat av TjörnDesign
Ännu en rolig Google iaktagelse.
Sök på Google efter sökmotor, Google 2:a
Vår sökmotor SweSeek är alltså bättre än big G *


Måste passa på att fråga några saker om sweseek if you don't mind...
1. Du använder revisit meta-taggen, är det verkligen någon crawler som använder sig av den?
2. Hur många är det som går in på google och söker efter 'sökmotor' ?
Nu är ju inte jag den du explicit frågar men jag ger input iaf:

1.) Tänk så här: antalet siter utan den taggen borde vara väääldigt många, alltså så behövs den inte. Indexet skulle vara ganska så ofärskt om sökmotorer blint skulle lyda den. Taggen kan inte heller begära att en sökmotor besöker dig OFTARE än den gör. Däremot så kan den, om du specifierar det, besöka dig MER SÄLLAN om det är din (konstiga) önskan. Så logiken säger att: använd den inte, då den endast (och sannolikt) kan införa en negativ konsekvens för dig. Jag kan tyvär inte svara på vilka sökmotorer som bryr sig om den.

2) Ett gäng skulle jag tro. Dessutom så används väl ordet 'sökmotor' exempelvis tillsammans med andra ord för att hitta nishade sökmotorer. Vissa söker ju på ordet Google, så visst, konstiga människor finns det kan man tycka, men då jag inte vet den bakomliggande anledningen till att folk väljer till synes dumma sökord så ska jag inte dömma dessa heller. Hur många som söker efter ordet 'sökmotor' på Google får vi leva i ovisshet om, däremot så kanske TjörnDesign vill svara hur många som kommer till SweSeek via sökordet 'sökmotor'.
Robert är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat