Ämne: Seo Logic
Visa ett inlägg
Oläst 2005-10-20, 01:07 #7
Gustavs avatar
Gustav Gustav är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Jul 2005
Inlägg: 3 171
Gustav Gustav är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Gustavs avatar
 
Reg.datum: Jul 2005
Inlägg: 3 171
Vet ingenting om det här, men jag reagerade på följande som TjörnDesign gav som svar:

Denna kunden har ju litat på säljaren som så vitt jag fått höra bedyrat att garantin gällde.

Litar du på en säljare ?
Litar du på era egna säljare.
En bra säljares jobb är att sälja, prata.
En bra kund läser avtalet och kommenterar för eventuell förändring innan han skriver på.

Självklart måste man läsa avtalet som kund. Om man inte läser ett avtal innan man skriver på så borde man verkligen inte syssla med affärer eller ens köpa något.

Vad gäller säljare, så skulle jag sparka en säljare som jag avslöjade med en osanning på en gång. Om en av mina säljare lovar något som mitt företag inte kan leva upp till, så kommer det bara att resultera i badwill och missnöjda kunder. Självklart ska en kund kunna lita på en säljare. Det funkar ju inte om säljaren lovar en sak i telefon och företaget sedan skickar ett kontrakt där det står något helt annat. Kunden skulle förlora allt förtroende.

Nu har jag som sagt inte en aning om vad säljaren i det här fallet lovade. Det vet ingen och därför kommer Westers kund aldrig att få rätt i den här frågan.

Ett tips till alla som är rädda för att bli lurade av säljare är att fråga säljaren om det går bra att man spelar in samtalet. Ett andra tips är ju så klart att alltid läsa avtal innan man skriver på dem
Gustav är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat