Visa ett inlägg
Oläst 2007-10-18, 22:14 #8
A.Os avatar
A.O A.O är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Feb 2006
Inlägg: 555
A.O A.O är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
A.Os avatar
 
Reg.datum: Feb 2006
Inlägg: 555
Citat:
Originally posted by Davve@Oct 18 2007, 22:03
Ok, det av säljaren att säga Kostnadsfritt, men kunden ska ändå skriva på avtal där det står vad det kostar. Kan man inte räkna en summa ggr 12 själv och få en bild på årskostnaden ska man inte heller kalla sig företagare. Man vet att alla säljare överdriver i stort sett, det är det de lever på.
Det jag inte förstår heller är varför folt tycker att det är dyrt. Om man inte kan något själv så kostar en hemsida mer än så om man ska ha någon som hjälper att uppdatera. 7000 om året för en okunnig är inte mycket för en hemsida, domän, hotell, några länkar och support.
Min persronliga åsikt iaf


Håller verkligen med dig där. Det är inte alls dyrt, jag jobbar själv på ett av dom större webbhotellen i norden och jag pratar med ett 20-30tal kunder om dagen. Många av dom betalar mycket för sina hemsidor och många av dom har inte ens någon aning om hur man ens söker på google för att hitta en webbyrå.

Självklart så är "manuset" vilseledande men samtidigt så måste säljaren säga att det kostar 590 kr månaden, om nu säljaren inte säger det så står det på avtalet.

om man stannar där i ett år och betalar 7000 för sin sajt och sedan flyttar den så är det ett helt OK pris.

EDIT: länk till några av yregs kunder. http://www.referenser.com/. tycker själv att hemsidorna ser bra ut.
A.O är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat