Visa ett inlägg
Oläst 2008-08-26, 10:33 #24
Conny Westh Conny Westh är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Aug 2005
Inlägg: 5 166
Conny Westh Conny Westh är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Aug 2005
Inlägg: 5 166
Det kan finnas företag som använder seriösa arbetsmetoder men som ändå gör massproduktion, det är ok tycker jag. Det viktiga är att man har seriösa arbetsmetoder.

Jag vill tipsa kunder till SEO-uppdrag om att alltid kräva att i förväg få veta vilka arbetsmetoder SEO-företaget använder samt att alltid ha möjligheten att bryta avtalet omedelbart om kunden är missnöjd med jobbet, utan vitesklausuler, så funkar det normalt i konsultbranchen, är kunden missnöjd så slipper kunden betala och får pengarna tillbaks, samt att kunden alltid kan bryta avtalet omedelbart.

Jag har även sett klausuler om att leverantören då måste betala ett vite (elelr ställa ut en bankgaranti på uppdragets värde) för att kunden ska kunna anlita en annan leverantör på den felande leverantörens bekostnad.

Det är viktigt att kunden styr upp inköpen ordentligt så det är kundens villkor som gäller, inte leverantörens, då undviker man denna typ av oseriösa aktörer på marknaden, de skulle aldrig gå med på vettiga villkor för kunden.
Conny Westh är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat