Visa ett inlägg
Oläst 2008-08-27, 17:53 #29
Jim_Westergrens avatar
Jim_Westergren Jim_Westergren är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: May 2005
Inlägg: 1 058
Jim_Westergren Jim_Westergren är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
Jim_Westergrens avatar
 
Reg.datum: May 2005
Inlägg: 1 058
Tycker personligen det är beklagligt att sådan här spam pågår i SEO-branschen. Det förstör för hela branschen och för alla oss inblandade.

Låt mig citera den första grunläggande principen för kvalitet enligt Googles riklinjer:

"Skapa sidor som främst är till för användare, inte för sökmotorer."

Jag har sett några inlägg av dessa spam-bloggar och man kan se från en kilometers avstånd att det är till för sökmotorer och inte till för användare. Visst kan man använda bloggar i SEO-syfte men när dessa bloggar skrivs för robotor är gränsen enligt mig sedan länge passerad för vad som är seriös SEO.

Ett exempel från en blogg:

Citat:
jobbet
jag sökte för ett tag sedan ett jobb jag verkligen ville ha. de säljer bland annat usb-minne (en länk till en sida om USB). jag trodde inte att de skulle höra av sig. men jag fick faktiskt jobbet. snacka om att jag blev överlycklig. nu är jag affärskvinna. det är riktigt spännande. jag reser en hel del.
Noframe-spam, länkfarm-spam i "sitemaps", bloggkommentar-spam och nu blogg-spam. Vilket spam kommer vara på mode nästa år?

Jag hoppas Google tar krafttag mot alla dessa spam-bloggar så snart som möjligt.

Jag har startat ett projekt där jag jag försöker lista alla seriösa aktörer i SEO-branschen för att hjälpa konsumenterna i denna djungel.

Jag önskar att de som sysslar med sånt här förbättrar sina produkter som de säljer så att de i alla fall följer Googles riktlinjer - tycker det är det minsta man kan begära.

Visst finns det värre spam, det värsta jag sett var när jag anmälde Altus AB för att ha utnyttjat hundratals kunder: http://www.webmasternetwork.se/f8t13353.html

Nåja, har läst om detta ett tag och känns skönt att ha sagt sitt. Tack till Internet Sweden för efterforskningar.

Ingen egenreklam är tillåten, oavsett om den är lämplig och/eller efterfrågad Jim // FredrikMH
Jim_Westergren är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat