Visa ett inlägg
Oläst 2006-11-22, 23:35 #10
Helix Helix är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Dec 2003
Inlägg: 2 829
Helix Helix är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Dec 2003
Inlägg: 2 829
Citat:
Originally posted by jokkoapa@Nov 22 2006, 22:57
Uppdatera mig gärna om jag har fel, men jag har precis för mig att Nunames är den enda registerhållaren som förbjuder just det du beskriver och kräver att alla registrantbyten ska gå genom dem (Nunames).

"Kostnaden för överföring av domännamn från en registrerad kund till en annan är 1500 kr, plus ett års registreringsavgift (300 kr). "
http://www.nunames.nu/pricing.cfm
Ja du har fel i detta fall (rätt enligt en vanlig transfer). I detta fallet ändrar domänen inte registerhållaren (då det är eNom) och inte heller ägaren. Domänen flyttas bara från ett konto till ett annat på eNom, då webbhotellet är egentligen bara ÅF åt eNom och min kompis och jag också har ett sådant konto där.

Men det är fixat nu - jag gick till eNoms personal och de skickade ut email om flytt av domänen mellan kontona och vid godkännande är det klart. Dock dåligt att av ÅF, alltså webbhotellet som försöker bara hålla kvar kunderna så länge de kan för att suga ut pengar. Vill man flytta så skall man få det. Därför gillar jag eNom. Snabb service och man har själv kontroll av sina egna domäner.
Helix är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat