Visa ett inlägg
Oläst 2006-11-10, 21:02 #14
Internet Swedens avatar
Internet Sweden Internet Sweden är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Apr 2005
Inlägg: 2 511
Internet Sweden Internet Sweden är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Internet Swedens avatar
 
Reg.datum: Apr 2005
Inlägg: 2 511
Citat:
Originally posted by 1337pm@Nov 10 2006, 21:46
Angående att småföretagare inte alltid har dunderkoll på andra företag.

Min erfarenhet av att jobba med företagare utanför internetbranscherna, är att det är viktigt att göra klart för dem att de ska vända sig till sin webmaster i alla ärenden som är relaterade till webben. En del utför en projekt för en kund och har ingen fortsatt relation. I en del av mina uppdrag har jag tagit över ansvar för all internetmarknadsföring, och därigenom kunnat undvika att företagen i fråga hamnat i klammer med företag som Yreg och liknande.
1337pm - Får för mig att det är lite olika målgrupper.
Jag har förstått det som att Comitnets säljare riktar in sig på fåmansföretag som med fördel inte har någon webbsida, eller iaf en modell sämre som dom gärna får skämmas över.
Jag har svårt att se att ett företag med 10 eller färre anställda skulle ha en dedikerad webmaster.
Webmaster i den bemärkelse du och jag ser en webmaster kommer vid betydligt fler anställda, åtminstone med den erfarenhet jag har inom området

I mindre företag kommer det alltid att vara ägarna/cheferna som tar vad de anser viktiga beslut - speciellt beslut som är behäftad med kostnader - trist är bara att deras kunskapsbrist på området kostar mångfaldigt mot vad de tänkt sig. Men det är dessa företag som det finns såååå många av - ryggraden i Svenskt näringsliv !
Internet Sweden är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat