Visa ett inlägg
Oläst 2006-11-10, 21:59 #15
hubberts avatar
hubbert hubbert är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Dec 2004
Inlägg: 1 885
hubbert hubbert är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
hubberts avatar
 
Reg.datum: Dec 2004
Inlägg: 1 885
Beror lite på vad man definerar som webmaster. Om det är en person anställd på företaget så är det inte många mindre företag som håller sig med det. Men om man som jag tror 1337pm syftar på är en person utanför företaget som hjälper till med webbfrågor som blir det lite annat.
Om du har hjälpt ett mindre företag med en webbplats, optimering eller vad det nu är så får man precis som 1337pm göra se till att man behåller relationen med företaget i Internetrelaterade frågor. Per definition är man då en webmaster för de företagen.

Har vid ett flertal tillfällen varnat och fått frågor från de företagen jag är webmaster för ang. domännamnsförsäljningar för 1.700:- per namn (eller vad tusan de nu säljer dem för), en helt ny hemsidesdesign helt gratis. Och nu den senaste bluffvågen, de som "arbetar åt Google" med textannonser, garanterat antal besökare per dag eller vad de nu kallar sina koncept för.

Har fått en del av företagen att hänvisa alla samtal som rör Internet och webbplatsen till min mobil istället för att överhuvudtaget ta en diskussion med säljaren.

Men å andra sidan - Ett webbplats som syns 24/7 och kostar runt 8.000:- per år. Tja sätt det i relation med vad en annons, eller trycksak kostar. Så räknar många mindre företagare.
hubbert är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat