Visa ett inlägg
Oläst 2006-11-10, 23:10 #17
1337pm 1337pm är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Jan 2005
Inlägg: 1 047
1337pm 1337pm är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Jan 2005
Inlägg: 1 047
Citat:
Originally posted by jokkoapa@Nov 10 2006, 22:02
Jag har svårt att se att ett företag med 10 eller färre anställda skulle ha en dedikerad webmaster.
Webmaster i den bemärkelse du och jag ser en webmaster kommer vid betydligt fler anställda, åtminstone med den erfarenhet jag har inom området

I mindre företag kommer det alltid att vara ägarna/cheferna som tar vad de anser viktiga beslut - speciellt beslut som är behäftad med kostnader - trist är bara att deras kunskapsbrist på området kostar mångfaldigt mot vad de tänkt sig. Men det är dessa företag som det finns såååå många av - ryggraden i Svenskt näringsliv !
Det är sant att vissa projekt inte leder till en förlängning i formen dedikerad webmaster. I de fall jag agerar som sådan är det även precis som du säger, en chef som beslutar om allt ekonomiskt (han har ännu inte kommit till insikt om att hans webmaster gärna tar hand om delar av ekonomin). Antalet anställda är dock inget bra mått på huruvida chefen beslutar om han ska ha en bestående webmaster eller inte. För att åter lyfta fokus till möjligheterna att påverka, så tycker jag att det går att utveckla rollen som webmaster till att bli just det kombinerat med en rådgivares roll. Men om chefen har valt att driva sin verksamhet med en auktoritär ledningsfilosofi krävs det ibland mer än programmeringskunskaper för att kunna övertyga.
1337pm är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat