Visa ett inlägg
Oläst 2007-04-15, 22:32 #26
MrJazz99s avatar
MrJazz99 MrJazz99 är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: May 2005
Inlägg: 21
MrJazz99 MrJazz99 är inte uppkopplad
Nykomling
MrJazz99s avatar
 
Reg.datum: May 2005
Inlägg: 21
Som väl insatt i denna typ av frågor kan jag bara konstatera att de flesta här är helt fel ute. KO är bara en rådgivande instans och har ingen beslutsrätt. Dock kan Marknadsdomstolen vid vite förbjuda en viss typ av försäljningsmetoder. Dessutom råkar jag veta att Persondata är godkänt av KO som granskat sidan och företaget har därefter anpassat den till deras krav.
Minst hälften av alla Internetbaserade försäljare använder sig av samma försäljningsmetod och det finns t.e.x bedrägligare förfarande i ICA-affären där man ställer godis och tobak nära kassan så folk skall "tvingas" köpa detta på vägen ut. För att inte tala om Eniro som inte ens upplyser om att deras nummerupplysning kostar pengar när man ringer till dem.....Elgiganten med "Cykel på köpet" - ett klassiskt s.k. kombinationserbjudande som Marknadsdomstolen borde fällt för länge sen...
Efter att ha tittat på sidan kan jag inte begripa att nån känner sig "lurad". Prisinformationen finns ju både i menyn och på login-sidan. Hur kan nån tro att en sån här tjänst skulle vara gratis när man registrerar mobilnummer vid inloggning ?
MrJazz99 är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat