Ämne: Stolt sponsor
Visa ett inlägg
Oläst 2005-01-24, 13:05 #3
Dunc Dunc är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 90
Dunc Dunc är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 90
Grattis!

Jag är övertygad om att de har väldigt bra standardavtal för sponsorerna.

För din del är det viktigaste din eventuella rätt att använda deras varumärke (grafisk logotyp? vilket sätt får dessa användas? stora klistermärken på bussarna "Sponsor av hultsfredsfestivalen" osv, hur länge du får använda det?) och på vilket sätt du exponeras hos dem. (i x antal annonser, på banderoller vid scen x, y, z osv)

I övrigt är det oftast standardklausuler som i normala avtal.

Om det gäller sponsring företag och förening/idrottsperson emellan brukar det finnas ett par väldigt diffusa klausuler angående "doping, sportsligt uppträdande, och god moral osv". fast av evenemang är det mer ovanligt med liknande klausuler.

Sen brukar det följa med roliga v.i.p paket och liknande saker som nämns i avtalet.

Om det finns förhandlingsläge skulle jag, om jag var du, försöka få "exklusiva" saker som från deras synvinkel är obetydliga. Att dina passagerare kanske släpps in när ni kommer utan kö, att du får parkera bussen tydligt utanför någon av de stora ingångar (som reklam), eller annat skojigt. Du får be alla brainstorma så har du nog några fina ideer hur du får ut maximalt av ditt sponsorskap.

Lycka till imorgon och igen - GRATTIS!
Dunc är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat