Visa ett inlägg
Oläst 2010-03-08, 20:19 #1
MXSPeter MXSPeter är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Mar 2010
Inlägg: 3
MXSPeter MXSPeter är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Mar 2010
Inlägg: 3
Standard Semesterersättning

Jag blev uppsagd från en reklambyrå i Malmö. Allt var korrekt och anledningen var att det var arbetsbrist.
I alla fall, jag slutade och kunderna som "var mina" blev upprörda för de kunde inte riktigt ta hand om dem på det sätt som var överenskommet. Ett exempel är att en kund ville ha en sida i Open Source som vi gjorde. Utbildningen ställde jag upp med efter att mitt arbete var slut. Då helt plötsligt så avbokade byrån utbildningen, talade om för kunden att de ej längre erbjöd Open Source vilket ledde till att kunden ville dra sig ur och de skyllde detta på mig!?!

I alla fall, nu sitter de och håller på semesterersättningen och har gjort det sedan den 1/2. Det är över de lagstadgade 30 dagar de får hålla dem.
Jag har mail sparade där de sa att "efter du gjort färdigt det kommer pengarna..., efter det, efter det" osv.

Nu svarar de inte på mail längre när jag påpekar detta för dem.
Jag vet att jag kan begära dem i KK om jag vill för att få mina pengar men det känns lite drastiskt.

Hur kan jag agera istället? Är det någon som varit i samma sits? Ska jag dra demi KK för detta?
Jag vet att de har dåligt med pengar så man kanske är lite rädd att de sätts i KK ändå och risken kan vara att jag förlorar mina pengar i så fall.

Önskar svar med lite råd om hur man skall agera...
MXSPeter är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat