Visa ett inlägg
Oläst 2005-08-18, 07:58 #9
Isak Isak är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Nov 2003
Inlägg: 791
Isak Isak är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Nov 2003
Inlägg: 791
Citat:
Ni är alltså ut efter en dns-tjänst från en stabil och seriös aktör? Det kan ju vara av intresse att veta hur många domäner det gäller.
Det gäller totalt ca 150 domäner. Kan låta mycket men oftast används sidan
xxx.se och sen använder vi
xxx.nu
xxx.com
xxx.info
xxx.biz
etc.

för att redirecta till xxx.se vilket gör domänantalet rätt stort. Så antalet sajter är ju betydligt mindre.

Citat:
Fattar det som att han vill ha den tjänsten från den han köper domänen ifrån. Annars finns det många gratis och mer seriösa men billiga dns tjänster.
Det är inget självändamål att ha DNS där vi köper domänerna. Tycker bara att det varit ett ganska bra pris och bra standard tidigare hos Namecheap att få domän + DNS tjänst för 9 USD.

Seriösa, billiga DNS tjänster som är bättre eller lika bra i pris och prestanda än zoneedit (som vi vanligen använder för .se domäner) är alltid intressant att få tips om. Men helst från de med egen erfarenhet i så fall.

Citat:

Jag har inte haft några alls problem idag eller de senaste dagarna med mina domäner och redirects och alla ligger på eNom. Har kollat min statistik och inget där heller. Har du sett något som NameCheap eller eNom har rapporterat??
Intressant, har tittat in på div forum och inte sett att någon annan haft samma problem just nu heller. Avbrottet var i ca 4-5 timmar innan de kom tillbaka. Så långa avbrott har inte varit vanligt.

För några månader sen hade vi också ett längre problem med att enom petade in POPUPS i redirecten utan att meddella sina resellers. Detta är ganska välkänt och har diskuterats på många forum.
Isak är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat