Visa ett inlägg
Oläst 2008-10-03, 14:26 #5
EmilIsbergs avatar
EmilIsberg EmilIsberg är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Mar 2007
Inlägg: 106
EmilIsberg EmilIsberg är inte uppkopplad
Medlem
EmilIsbergs avatar
 
Reg.datum: Mar 2007
Inlägg: 106
Citat:
Ursprungligen postat av Iranian
Jag är kund hos Loopia sedan flera år tillbaka med ett helt annat konto och domän. Idag klockan 13:10 ringde jag till deras supoport för ett ärende. Enligt Loopia så var jag placerad i kö och på plats 4. Klockan 13:49 lade jag på efter att gång på gång hört att jag är nu på plats nr. 2 i kön.

Det här är oerhört frustrerande och gör mig besviken och arg på Loopia. Det här betyder att på 39 minuter hinner Loopia bara besvara 2 samtal. Jag kanske borde ha väntat i över en timme tills jag kunde nå supporten.
Jag förstår absolut att du och andra blir frustrerade. Den senaste tiden har det varit hög belastning på både telefon och e-post, med tidvis lång väntetid som följd. Vi arbetar på för att förbättra detta bland annat genom att rekrytera fler kunniga supporttekniker och vidareutbilda befintliga supporttekniker. När det gäller köplatser är den specifik per kö och även om vi ibland tar längre tid på oss att hantera telefonsamtal som gäller omständiga ärenden så hanterar vi bra mycket mer än två samtal per timme.
Kan du skicka ett pm till mig med ditt telefonnummer så kan jag kontrollera våra loggar för att se varför inte ditt samtal hanterades?


Citat:
Ursprungligen postat av Westman
Det är kanske därför som de söker en ny supportansvarig? En del av Loopias problem består i, enligt mig, att de inte betalar vettiga löner så att de får tillräckligt med erfaret folk i sin supportorganisation. Det går helt enkelt inte att köra med unga, billiga, "pojkrumsexperter" i för stor utsträckning. Det kanske blir ändring på det nu.
Det stämmer att vi inte har några formella krav på varken arbetslivserfarenhet eller utbildning för att jobba som supporttekniker utan
hellre ser till viljan att hjälpa kunden och ett allmänt teknikintresse. Vi är ett ungt och engagerat gäng där de äldsta är strax över trettio och den yngsta nyligen har gått ut gymnasiet. Vi ser inte åldern som något hinder, om man har samma intresse som vi och vill hjälpa kunden.

Jag är den som är och har varit supportansvarig sedan början och det är också jag som har ansvarat för de rekyteringar till supporttekniker som har varit. Jag håller inte alls med om att vi på något sätt gjort avkall på kompetensen för att det billigare men där kanske du har bättre insyn än jag . Läs gärna den blogg-artikel som jag skrivit om min syn på supporttekniker:
http://blogg.loopia.se/2008/02/14/su...ch-utbildning/

Att vi söker ny supportansvarig är naturligtvis ett steg i att ytterligare förbättra kundhanteringen då jag kommer att få andra uppgifter och inte längre kommer ta dag-till-dag göromålen på samma sätt som jag gör idag.
EmilIsberg är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat