Visa ett inlägg
Oläst 2010-10-06, 13:51 #5
kw_wasabis avatar
kw_wasabi kw_wasabi är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Feb 2008
Inlägg: 2 134
kw_wasabi kw_wasabi är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
kw_wasabis avatar
 
Reg.datum: Feb 2008
Inlägg: 2 134
Citat:
Ursprungligen postat av Rampe Visa inlägg
Det jag tittade på var Adsense for domains, men om Google tar bort domänerna från sin sökmotor så är det inge vidare.
Clickbank och de övriga: de ger bara provision ifall klicken leder till ett köp, eller får man även betalt för per klick?

För det som skulle vara intressant är som jag nämnde tidigare, att bygga en parkeringssida (med SEO, och lite andra funktioner) som visar upp relevanta länkar med text, baserat på domänens namn. Men för att göra detta så behöver jag hitta någon som erbjuder affiliate med API och där man kan göra de jag önskar (ta fram länkar baserat på relevans av domännamn). Jag vill få betalt för klick, och inte köp. Någon som vet vart jag kan hitta denna leverantör?

/Rampe
Det är svårta att få en domän utan innehåll att synas på Google just eftersom de inte ger besökaren så mycket. Google vill ju ge relevanta sökresultat, inte hänvisa sina användare till innehållstomma sajter. Hade inte Google gallrat bort de parkerade domänerna tror jag sökresultaten skulle vara betydligt sämre och användare skulle överge Google.

Det du kan göra är att skapa en startsida med relevant information (400-500 ord) för varje domän och sedan lägga upp Adsense for Content. Det kräver dock lite mer arbete, men som jag ser det är det den enda lösningen som behåller sajterna sökbara på Google. Jag tror dessvärre inte du kommer undan att skapa innehåll, det är liksom grejen med Google; att man ska söka efter innehåll inte annonser. Även om du använder affiliate så kommer Google med största sannolikhet att exkludera sajten när de inser att sajten bara består av annonser.
kw_wasabi är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat