Ämne: SAFE MODE
Visa ett inlägg
Oläst 2009-01-02, 18:08 #6
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 11 585
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 11 585
Citat:
Originally posted by wedge@Jan 2 2009, 16:34
Safe mode är mest trams, och kommer att försvinna helt i PHP6.
Det sätter fler käppar i hjulet för den legitime men oerfarne PHP-användaren än vad det gör för en inkräktare.
Safe mode är som att tejpa ihop fötterna och dra en påse över huvudet. Om jag inte kan se min dörr eller ta mig dit lätt själv, så klarar jag mig från inbrott.
Nja, det finns ju faktiskt en hel del färdiga grejer där safe mode är önskvärt. Du säger dessutom emot dig själv även om du omedvetet har helt rätt. De flesta klarar sig ifrån inbrott och de flesta klarar sig faktiskt också ifrån att bli hackade. Det handlar mer om vilka man vänder sig till. Det fungerar alldeles utmärkt för de flesta att köra safe mode även om man bör göras medveten om riskerna som finns och vikten av regelbunden backup. Är det ett stort, seriöst projekt eller något annat där säkerheten är viktig så är det självklart ett no-no men annars funkar det fint. Många som kör safe mode av olika anledningar är säkerligen medvetna om vad det innebär och tycker nog det är lite trist att bli utskällda varje gång det nämns =)
__________________
Full-stack developer, free for smaller assignments
tartareandesire är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat