Ämne: Bra nisch?
Visa ett inlägg
Oläst 2011-01-10, 12:57 #5
imanis avatar
imani imani är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Dec 2010
Inlägg: 221
imani imani är inte uppkopplad
Medlem
imanis avatar
 
Reg.datum: Dec 2010
Inlägg: 221
Citat:
Ursprungligen postat av Sweely Visa inlägg
Det brukar inte vara värt att satsa på ett sökord med mindre än 1000 sökningar i månaden. Enbart på grund av Google Keyword Tool är ett jäkla skitverktyg som inte visar rätt siffror.
Finns det något annat mer tillförlitligt verktyg som fungerar som Google keyword tool?

Citat:
Ursprungligen postat av Sweely Visa inlägg
1000 besökare kan i verkligheten innebära 100 besökare, eller något i den stilen. Lita inte fullt ut på Google Keyword Tool.
Menade du sökningar nu? Eller kan man också se besökarna på GKT

Citat:
Ursprungligen postat av Sweely Visa inlägg
Mina 3 senaste nischer har alla en sökvolym på runt 50.000 sökningar i månaden enligt Google Keyword Tool. Enda anledningen till att jag valde att köra på var för att konkurrensen inte riktigt var den största så att säga.

Rankar #11-13 inom alla tre nischer i skrivandets stund.
Dom nischer jag hittar med 50 000 sökningar har oftast en ganska tuff konkurrans men det i mina ögon mätt, kanske är det bara en rolig utmaning för en SEO mästare.

Citat:
Ursprungligen postat av Sweely Visa inlägg
Nåväl. Om en wikipediasida och något mindre bra är all konkurrens du har så skulle du kunna köra på så mycket som 100.000. Det hade jag helt klart gjort.
Hur menar du köra på så mycket som 100.000? Alltså sökningar?

Har just nu sikte på ett 10 tal sidor med mellan 3000 -10000 sökningar med nästan ingen konkurrens.
imani är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat