Visa ett inlägg
Oläst 2008-01-08, 16:54 #13
JonathanSs avatar
JonathanS JonathanS är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Apr 2005
Inlägg: 1 135
JonathanS JonathanS är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
JonathanSs avatar
 
Reg.datum: Apr 2005
Inlägg: 1 135
Citat:
Ursprungligen postat av Johan H
Just nu lyssnar jag på Rage against the machine - know your enemy

Heh, precis vad jag brukar lyssna på inför mina möten med .SE. Helt seriöst.

Det är verkligen beklagligt att detta har hänt. I mina ögon är det ytterligare ett tydligt exempel på att .SE är helt fel ute vad det gäller e-postaviseringen och övergången till en egen ombudsverksamhet (med direktregistreringar osv). Även för oss ombud är deras aviseringsrutiner långt ifrån självklara.

Citat:
Ursprungligen postat av Davve
det är ofta att de gör fel med domän, gäller även loopia där jag köper mina domän. Jag bockar för att jag vill att loopia fakturerar mig även i fortsättningen men fick några ggr faktura från båe loopia och nic för samma domän. Inte direkt meningen att man ska kolla varje gång.
Nja, det beror till stor del på hur samaviseringen fungerar (som Loopia/övriga ombud som erbjuder avisering av .se domäner fr om år 2). Om ombudet, som erbjuder samavisering, ska förnya en .se domän så behöver den veta det (dvs, ha fått in betalningen från innehavaren) ungefär 3 veckor (och mindre) innan domänen går ut. Långt ifrån alla innehavare betalar för sina .se domäner i tid, vilket innebär att ombudet är tvungen att inaktivera samaviseringen för domänen ifråga (.SE skickar då ut en avi direkt till innehavaren).

Samaviseringen är långt ifrån idealisk (för det här ändamålet) och även om .SE och Registrars.se har gjort mycket för att det ska bli bättre så kommer aviseringen av .se domäner (fr om år 2) inte att fungera riktigt bra förrän .SE har gått över till sin nya affärsmodell.

Om man har klagomål på .SE så ska man mycket riktigt framföra detta till PTS.
JonathanS är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat