Visa ett inlägg
Oläst 2006-08-21, 10:22 #10
Kajsa Kajsa är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2006
Inlägg: 99
Kajsa Kajsa är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2006
Inlägg: 99
men alltså.. jag tycker att hela metoden är lite under bältet. Visst, jag vet att många provar på lite allt möjligt för att få inlänkar.. men alltså min gissning är att om Google skall göra en push mot någonting gällande SEO inom den närmaste framtiden.. som de de senaste åren gjort mot spegelsajter och redirects och allt vad som har kommits på, så kommer det att bli på det här. Och anledningen till det är att folk missbrukar det.

Alla inlänkar som är relevanta är BRA. Har du samarbetspartners osv osv så självklart skall ni länka till varandra. Men att byta länkar med precis vem som helst i utbyte mot en miniräknare tycker jag känns som lite smussel.. det är också många som råkat illa ut efter att ha arbetat med länkfarmar osv. Det är bara en gissning, men jag tycker bara att det låter som att det borde komma ett slag tillbaka från Google gällande detta här vid någon tidspunkt.... Det finns liksom inga genvägar och magiska hemliga recept för SEO mer... man bli helt enkelt tvungen att göra en bra och innehållsrik, och riktigt uppbyggd sida. Låter inte det logiskt? Allting som man tänker "hm... det där låter lite fuskigt" om kommer med största sannolikhet att vara fusk enligt Google vid någon tidspunkt. Bara min åsikt..
Kajsa är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat