Visa ett inlägg
Oläst 2007-01-26, 22:05 #9
roberthogbergs avatar
roberthogberg roberthogberg är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Oct 2004
Inlägg: 81
roberthogberg roberthogberg är inte uppkopplad
Medlem
roberthogbergs avatar
 
Reg.datum: Oct 2004
Inlägg: 81
Citat:
Han menade på att det idag inte finns särskilt många företag som startat som enbart webbshop:ar och faktiskt överlevt längre än ett par år.
Om jag minns rätt så är det ca 80% av alla företag som startar som inte finns kvar efter 2 år. Det vore ganska naturligt om det är ett större bortfall av e-butiker än andra utifrån att det är en mycken nyare företeelse än att starta en traditionell butik. Det är så pass beprövat/testat så att kunskapen om det borde vara mycket större. Vet dock inte om så är fallet eller ej.

Jag ser det från ett annat håll. Tack vare Internett och e-butiker så är det möjligt att starta företag som man på traditionellt sätt inte ens skulle ha funderat på att starta. Tack vare räckvidden så kan du starta ett företag med ett så nischat område att de behöver hela Sverige, Europa eller hela världen som marknad för att få ihop en tillräckligt stor marknad.

Ta t.ex. en kul liten produkt som knapp.nu som jag knappt :P tror är intressant att köra på annat sätt.

Citat:
Kritiken mot e-handel var att företag som inte begriper sig på och klarar av att hantera materialflödet inte hade på marknaden att göra, och skulle förr eller senare gå i graven.
Oavsett e-handel eller inte är det ju viktigt att begripa materialflödet. Antingen så lär man sig det eller så kostar det...

Citat:
Är det en koncentration inom någon särskild bransch där webbshop:ar fungerar utan behov av andra säljkanaler?
Framför allt är det nischade produkter utan att begränsa sig till någon bransch jag ser kan fungera bra utan andra säljkanaler.

Med vänlig hälsning
Robert Högberg
roberthogberg är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat