Visa ett inlägg
Oläst 2009-07-01, 12:37 #8
BjörnJ BjörnJ är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: May 2009
Inlägg: 971
BjörnJ BjörnJ är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: May 2009
Inlägg: 971
Det tog ett bra tag innan jag lyckades logga in. Lyckades inte ta mig till rutan där man ska skriva lösenord. Det kom bara en popup där man ska välja om man vill använda ny eller gammal kundzon. Att jag redan hade valt "ny" brydde den sig inte om, popupen fortsatte att komma och det var nästan helt omöjligt att få dit lösenordet.

Tycker det känns väldigt segt, men det får man väl kanske ha överseende med så länge det är beta. Trevligt att det händer något i alla fall.

"5 GB webbutrymme, 50 GB trafik / mån" (privatpaket)
Inte illa.

Nu blev Loopia mer intressant igen, om de bara ser till att ha bra upptid och snabb responstid (inkl databaser och DNS) och fixar så att webbmailen inte segar.

"Dessutom ingår 300 respektive 500 MB för e-post. Därutöver ingår även utrymme för MySQL-databaser."
Hm... Obegränsat utrymme till databaser eller?
300/500 MB (privat-/företagspaket) för e-post räcker inte så långt om man sparar på servern, speciellt om man har flera användare. Skulle vara bättre om man kan fördela de 5 GB som man vill mellan e-post och webb. Eller ännu bättre, att man inte fördelar det alls, utan att utrymmet används där det behövs.

Binero ökade ju nyligen sitt utrymme till 3 GB. Ska bli intressant att se om de följer efter nu när de har lägre än Loopia.

Tyvärr tycks det fortfarande bara ingå en databas hos Loopia: "I alla våra webbhotellspaket ingår en (1) MySQL-databas."

Loopia känns fortfarande lite dyrt med 83 kr/månad, om man jämför med 69 kr/månad hos Binero och hos Binero ingår dessutom 5 databaser.
BjörnJ är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat