Visa ett inlägg
Oläst 2004-10-07, 09:51 #9
cornelii cornelii är inte uppkopplad
Read Only
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 65
cornelii cornelii är inte uppkopplad
Read Only
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 65
"tjänster med x.xxx sidor" fattar nada
Men om tar elitserien.nu som ett exempel (ej reklam då jag antar att ni är bara intresserade av SEO som läser denna tråd) söker jag på "elitserien" på google hamnar vi som nummer 4.a, det är väl kanske ett bra resultat? Men såklart man vill va 1.a. Är det då PR kommer in i bilden? Vi hade ynka 2/10 på den sidan men det har sjunkit till 1/10 trots att fler länkar till oss. Men det är väl då snittvärdet på PR.en som dom länkande sidorna har som kanske gör att det sjunker lite.

Om man däremot söker på ishockey så finns vi inte på dom första 10 sidorna. Jag provade mej fram igår via en länk härifrån att vikta mina ord. Nu har elitserien ca 8% vikt och ishockey ungefär lika mycket. Jag antar att vi kanske kommer att hamna lite tidigare (högre) på google nu (sen när dom har spindlat klart)

Igentligen så är ju detta som SEO-företaget vet. Frågan är om man verkligen ska lägga ner pengar på en webb som man driver ideelt. Den frågan ska väl jag kunna svara. Jag tycker det är lurigt för priset tycks ligga på runt 5 tusen riksdaler för en liten webb (o det är väl eserien). Priset är lite högt, jag skulle kunna tänka mej att lägga ut runt 2 tusen kronor.
cornelii är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat