Visa ett inlägg
Oläst 2008-06-27, 09:47 #7
gummiankas avatar
gummianka gummianka är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Apr 2008
Inlägg: 1 047
gummianka gummianka är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
gummiankas avatar
 
Reg.datum: Apr 2008
Inlägg: 1 047
Citat:
Ursprungligen postat av JonathanS
Citat:
Ursprungligen postat av Tez
Ja, jag kan nog personligen känna att det kommer bli lite svårare att memorera adresser... Redan nu bommar jag en del innan jag hittar rätt bland com, se, net, nu, org mm.

Det är därför folk använder Google.

I mina ögon är ICANN:s beslut om att tillåta ytterligare toppdomäner det bästa som har hänt domänbranschen på väldigt, väldigt lång tid. Min förhoppning är att marknaden för domänspekulanterna ska dö ut (fler toppdomäner = fler lediga domäner = värdeminskning på tidigare registrerade domäner) och att nätentreprenörerna ska blomma ut (fler lediga och enkla domäner/toppdomäner = fler affärer på nätet).
Men varför menar du att det skulle innebära fler affärer ? Kan du ge mer än ett exempel där någon idag valt att inte göra en satsning, en seriös satsning, där man låtit bli för att det inte funnits domännamn ?

Google lär ju såklart vara nöjda, för alla andra kan jag bara se att det är en försämring, visst, folk använder Google, men det är ju också många (mig inräknad) som i princip alltid tar för givet att företag har en hemsida under .com eller .se (beroende på företag) och prövar...

Jag tror det kommer leda till att folk inte orkar, det kommer bli ÄNNU viktigare med befintliga domäner, och speciellt redan inarbetade sådana.
gummianka är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat