Visa ett inlägg
Oläst 2009-08-31, 12:18 #3
Paginas Jakobsson Paginas Jakobsson är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2009
Inlägg: 144
Paginas Jakobsson Paginas Jakobsson är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2009
Inlägg: 144
Standard Mejl från konkursförvaltaren

De flesta intresserade av tråden har säker redan fått detta mejl. Det finns dock ett nyhetsintresse även för de som inte tillhört AI:s nätverk, därför lägger jag ut det.

Hej !

Lägesinformation om omorganisering

Agent Interactive AB försattes i konkurs den 17 augusti 2009 varvid jag förordnades till konkursförvaltare. Som ni säkert känner till brottades bolaget med ekonomiska problem under det sista halvår som föregick konkursen. Som en följd av de ekonomiska problemen uteblev betalningarna till affiliates under tiden före konkursen. Utsikterna för att kunna bedriva en livskraftig rörelse med hjälp av Adtrax bedömer jag dock som goda. Tillsvidare kommer därför Adtrax att hållas igång. Detta innebär att konkursboet kommer att betala affiliates fullt ut för vad som intjänats efter konkursutbrottet, dvs. från den 17 augusti 2009, kl 13.27 och framåt. Utsikterna för att Agent Interactives rörelse och programmet Adtrax skall kunna leva vidare är goda. Min ambition är därför att få till stånd en överlåtelse av verksamheten inom den närmaste framtiden och att överlåtelsen skall generera en intäkt för bolagets fordringsägare. Resultatet av överlåtelsen kommer att vara utslagsgivande för i vilken utsträckning ni kommer att få betalt för era e fordringar i konkursen. Chanserna till att konkursen kan avslutas med utdelning till affiliates förbättras emellertid om rörelsen hålls levande så att en försäljning av rörelsen kan generera en rejäl intäkt till boet. Rörelsen är beroende av sina affiliates och jag hoppas därför på ett fortsatt samarbete. Med vänlig hälsning Advokat Lars Ehrstedt

Med vänliga hälsningar

Agent Interactive

http://www.agentinteractive.se
Paginas Jakobsson är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat