Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Innehållsrik sida om objektiv behöver feedback (och en knuff)

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2014-01-11, 23:35 #1
heggejoh heggejoh är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2007
Inlägg: 61
heggejoh heggejoh är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2007
Inlägg: 61
Standard Innehållsrik sida om objektiv behöver feedback (och en knuff)

Hej alla,

Driver primärt två sidor;

www.objektivguiden.se
www.lensora.com

Egentligen är det samma sida men Lensora är en engelsk översättning av Objektivguiden. Min svenska sida har mottagits varmt och har en stabil publiktillströmning även om det givetvis alltid kan bli bättre.

Lensora däremot tar liksom aldrig riktig fart i besökarantal, trots nytillkomna objektiv, artiklar osv. 98% av allt innehåll på Objektivguiden är nu översatt och det är egenskrivet content till största del. Visst, lite informationstexter/specar från tillverkare finns men vid sidan om det så är allt eget. Vid skapandet av sidorna så försökte jag läsa på så mycket jag kunde gällande <h1>, title, meta desc, sitemap osv.

Och nu till min fundering,
Min engelska sida www.lensora.com får cirka 25 (!) besök om dagen.
Den fick i alla fall det fyrdubbla tidigare men kring den 5/9 (se nedan tråd) så fick eventuell algoritm-ändring hos Google en negativ effekt. Kände inte till detta men när jag fick se
http://www.wn.se/t1059067.html
och tittade tillbaka i min egen historik så verkade datumet stämma överens.

Nu undrar jag om någon vänlig själ har lust att t ex ge lite feedback på
http://www.lensora.com

Sidan handlar om objektiv till Canon- och Nikon-kameror och vill man gå direkt till ett objektiv så finns här en direktlänk:

Nikon AF-S 50mm f/1,4 G
http://www.lensora.com/lens.asp?id=315

Klicka gärna er runt på sidan och kom med tankar och ideer.

Stort tack.

Mvh Henrik
heggejoh är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2014-01-12, 12:02 #2
Danski Danski är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Jul 2005
Inlägg: 1 208
Danski Danski är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Jul 2005
Inlägg: 1 208
Ingen feedback precis men trillade faktiskt in på din sajt i förra veckan i samband med köp av http://www.objektivguiden.se/lens.asp?id=321
Så tack för det =)

Dock så valde jag att inte köpa genom er sajt, såg inte ens möjligheten. Tips är att framlyfta prisjämförelse tydligare så det kommer i samband med när man tar sitt köpbeslut.

Lycka till med sajten, guld för oss nybörjare =)
Danski är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2014-01-13, 19:27 #3
www www är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Oct 2011
Inlägg: 882
www www är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Oct 2011
Inlägg: 882
Hittade 5 st adsenseelement på denna sidan:http://www.lensora.com/lens.asp?id=315

Har för mig att man bara får ha max 3 st.
www är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2014-01-13, 23:34 #4
heggejoh heggejoh är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2007
Inlägg: 61
heggejoh heggejoh är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2007
Inlägg: 61
Stort tack till er, Danski och AndreiL, för att ni svarat på tråden.

Danski,
Otroligt roligt att läsa att du hade varit inne på sidan (och förhoppningsvis funnit den användbar). Det går inte att handla via Objektivguiden utan den pekar vidare mot Prisjakt och/eller Pricerunner där du som konsument sen får välja vart du vill inhandla ditt objektiv. Däremot skall jag nog förtydliga detta i den skrivna sammanfattningen på varje objektivs sida och där ge länkarna också.

AndreiL,
Jag utökade de tre enheterna till fler i november eller december tror jag, d v s efter aktuellt besökarbortfall kring 5 september. Märkte att det gick att sätta fler annonser utan att det blev blanka rutor etc men du har nog rätt i sak. Så här skriver Google

"Google link unit limit per page
You may place up to three link units on a page, in addition to the three standard ad units, and two search boxes."
https://support.google.com/adsense/answer/1346295?hl=en

Så för att vara på den säkra sidan, inför framtiden så skall jag nu per omgående sätta mig och gå genom samtliga sidor/sidmallar och se över antalet enheter av respektive kategori.

Tack igen, för er hjälp och feeback.

Mvh
// Henrik
heggejoh är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2014-01-14, 00:22 #5
Danski Danski är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Jul 2005
Inlägg: 1 208
Danski Danski är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Jul 2005
Inlägg: 1 208
Yepp, förstod att ni inte säljer på sidan men inkludera gärna Prisjakt/Pricerunners listor på er sajt direkt i samband med informationen vilket till 100% hade genererat inte bara klick utan även försäljning från mig.

Nu gick jag istället till prisjakt.se själv och klickade till första butiken för att genomföra köpet.

För att faktiskt komma tillbaks till din ursprungsfråga om Googles straff så har många sajter fått smällar i senaste uppdateringarna. Jag har själv 4-5st sajter som straffas, släpps, straffas, släpps...

Det du ska tänka i ditt fall:
Är texterna unika eller scrapat? Är översättningen manuell eller automatisk? Har du köpt länkar?
Sköter du dig på dessa punkter så kommer Google släppa sina filter efter ett en månad eller sex. Skulle även rekommendera att helt avlägsna adsense på engelska sajten ifall du ändå inte har några besökare så en större del av innehållet är unika text istället för annonser.
Danski är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2014-01-14, 10:41 #6
heggejoh heggejoh är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2007
Inlägg: 61
heggejoh heggejoh är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2007
Inlägg: 61
Citat:
Ursprungligen postat av Danski Visa inlägg
Det du ska tänka i ditt fall:
Är texterna unika eller scrapat? Är översättningen manuell eller automatisk? Har du köpt länkar?
Sköter du dig på dessa punkter så kommer Google släppa sina filter efter ett en månad eller sex. Skulle även rekommendera att helt avlägsna adsense på engelska sajten ifall du ändå inte har några besökare så en större del av innehållet är unika text istället för annonser.
Texterna på objektivets förstasida är unika, även om vissa texter kan se liknande ut på flera objektiv. Textmaterialet genereras baserat på vilka egenskaper och värden objektiven har, så det är cirka 9843 if-satser som styr hur texten skrivs.

Översättningen har skett manuellt (sidan är byggd med variabler, där två underliggande textfiler anropas; swe/eng).

Inga köpta länkar eller annat länkbyggande har gjorts.

Däremot tycker jag att din strategi att ta bort/minimera annonserna på Lensora.com är en bra sak att göra i detta läge, helt klart. Skulle besökarantalet öka över tid kan man successivt låta annonselementen återvända. Bra idé!

Mvh
// Henrik J
heggejoh är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 21:19.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017