Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Flesch reading ease test

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2014-10-19, 22:48 #1
Lalamums Lalamums är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Nov 2012
Inlägg: 151
Lalamums Lalamums är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Nov 2012
Inlägg: 151
Standard Flesch reading ease test

Hej!

Har en fråga angående Flesch Reading Ease Test. Använder mig utav wordpress seo by yoast och i delen page analysis finns detta test med som mäter svårighetsgraden på att läsa texten.

Hur kan man göra för att förbättra den? De enda förslag den själv ger är att använda kortare meningar, men är detta test optimerat för svenska språket eller engelska? vår grammatik skiljer ju sig åt.

Personligen tycker jag att en text flyter på mer ifall man använder kommatecken istället för att korta ner meningarna och använda massa punkter.

Har skrivit en artikel på 2000 ord ungefär och fick 40 av 100 i testet. Detta är det enda som analysen säger är dåligt om artikelns SEO.

Någon som vet hur mycket detta väger in i rankingen på ett ungefär?
Lalamums är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2014-10-28, 15:02 #2
tec tec är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Mar 2010
Inlägg: 54
tec tec är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Mar 2010
Inlägg: 54
Skriv bra, vettiga och läsbara texter så är det inga problem. Överskatta inte en dators förmåga att analysera text, det kan den inte - så länge texten inte är extrem åt något håll.

Att den variabeln skulle påverka rankingen är osannolikt. Snarare så att bra skriven text påverkar avvisningsfrekvensen positivt och då i förlängningen rankingar. Vilket betyder att det är riktiga människor av kött och blod som står för utvärderingen av texterna.

Det är jättekul med gröna prickar och full poäng i diverse analysverktyg, men stirrar man sig blind på det så anser jag att man är fel ute.
tec är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2014-10-28, 15:52 #3
Clarence Clarence är inte uppkopplad
Administratör
 
Reg.datum: Jan 2003
Inlägg: 1 974
Clarence Clarence är inte uppkopplad
Administratör
 
Reg.datum: Jan 2003
Inlägg: 1 974
Citat:
Ursprungligen postat av Lalamums Visa inlägg
Hej!

Har en fråga angående Flesch Reading Ease Test. Använder mig utav wordpress seo by yoast och i delen page analysis finns detta test med som mäter svårighetsgraden på att läsa texten.

Hur kan man göra för att förbättra den? De enda förslag den själv ger är att använda kortare meningar, men är detta test optimerat för svenska språket eller engelska? vår grammatik skiljer ju sig åt.
Den är anpassad för samtida akademisk engelsk text. Resultatet ska dessutom även då tolkas helt olika beroende på målgrupp och typ av text.
Clarence är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 23:15.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017