Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Butiksblogg

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2008-10-18, 12:13 #1
Tidningsmetropolens avatar
Tidningsmetropolen Tidningsmetropolen är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Sep 2008
Inlägg: 10
Tidningsmetropolen Tidningsmetropolen är inte uppkopplad
Nykomling
Tidningsmetropolens avatar
 
Reg.datum: Sep 2008
Inlägg: 10
Det pratas mycket om att det kan vara bra att ha en blogg kopplad till sin nätbutik. Vissa säger till och med att man bör ha det.

Men jag blir inte riktigt klok på hur upplägget ska vara för en sådan blogg. Ska man fokusera på att skriva om produkterna i butiken, butikens utveckling eller en blandning av båda? Jag kan se att en blogg kan vara en bra metod att skapa någon sorts två-vägs kommunikation med besökare/kunder där man exempelvis kan få feedback på sina ideér av besökarna innan man implementerar dem i butiken etc.

Hur ställer ni er till butiksbloggar?
Vad tycker ni att man ska fokusera på och hur drar man maximal nytta av en butiksblogg?
Tidningsmetropolen är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-10-19, 20:54 #2
annika_w annika_w är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Sep 2008
Inlägg: 29
annika_w annika_w är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Sep 2008
Inlägg: 29
Vi har en företagsblogg sedan drygt ett år tillbaks och har bara fått positiv respons på den. Det är jag som skriver bloggen, men våra medarbetare är ofta med i bloggen och visar upp nya produkter.

Tycker en bra idé är att kolla runt på andra butiker hur de har gjort för att få inspiration.
Att enbart skriva om produkter tror jag inte drar så många läsare, utan man måste nog hitta något som ger ett mervärde för kunden (Ge tips, göra intervjuer etc etc.), det man vill uppnå är ju en positiv synergi med butiken, som förhoppningsvis leder till fler besökare - fler köp.

Det man ska tänka på är att det är rätt så tidskrävande, så man får göra en avvägning på om det är värt det eller ej.

Lycka till med bloggen, det är väldigt kul att blogga om inte annat! :-)
annika_w är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 06:56.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017