Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Förbannad på Binero

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2007-12-08, 08:33 #1
fabians avatar
fabian fabian är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Jul 2004
Inlägg: 2 162
fabian fabian är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
fabians avatar
 
Reg.datum: Jul 2004
Inlägg: 2 162
Jag tycker att Bineros domänregistreringsprocedur är hemsk.

Jag är på resande fot och sitter på sjukt tröga uppkopplingar, jag har rätt många domäner registrerade hos Binero sedan tidigare och är MYCKET nöjd med Binero som webbhotell.

Jag registrerade en .com-domän som för mig har [b]extremt[b] högt värde och som tillsammans med annan verksamhet jag har skulle kunna generera många nya kunder.

Jag fick en orderbekräftelse från binero och dum som jag var så fick jag för mig att det var en bekräftelse på min order, men så var det inte.

Jag har de senaste dagarna vart på platser med väldigt slö lina och inte haft möjlighet att gå igenom alla fakturor, men när jag nu gick igenom och betalade dem häromdagen så såg allting bra ut.

Idag fick jag ett mail om att en av beställningarna jag gjorde 071113 inte gick igenom, till min förskräckelse ser jag att domänen blev registrerad 071204 av någon annan.

Som inloggad företagskund som tidigare i år har köpt mer än en handfull domäner och med 2 webbhotellskonton igång var jag så dum att jag trodde att man kunde registrera domänerna direkt.

Jag förstår webbhotell som vil ha pengarna i förskott av privatpersoner eller företag som inte sedan tidigare är kunder, men jag tycker att man borde kunna ha 39 kronors kredit när man visat att man faktiskt kan betala för sig.

Visst, om domännamnet är värt så mycket för mig så borde jag kanske lusläst avtalen och kollat mailen var femte sekund efter att jag köpt domänen, samt köpt den hos alla ombud jag kunde, men det kändes ju så lätt och bra!

Bittert som fan, men man lär väl av sina misstag antar jag.

Kan någon tipsa om ett ombud som tillåter domänköp mot faktura?
fabian är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-12-08, 09:14 #2
Nicklas Nicklas är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 1 662
Nicklas Nicklas är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 1 662
Jag köper mina com/net/org av Goddady med paypal/visa och där är de reggade direkt.
Att Svenska webbhotell är rädda för att göra företag till kreditkunder tycker jag är rätt lustigt då det oftast inte handlar om många hundralappar och att domänen reggas direkt finns ju inte på denna kartan om den inte är betald.
__________________
Seo och affiliate sajter som Sko.nu | Möbler | Klocka.com | Ta Lån | Stekpanna | Godis
Nicklas är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-12-08, 11:32 #3
fabians avatar
fabian fabian är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Jul 2004
Inlägg: 2 162
fabian fabian är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
fabians avatar
 
Reg.datum: Jul 2004
Inlägg: 2 162
Jag skulle garna satta in nagra tusen och ha innestaende om man bara blev garanterad att domanerna registrerades direkt, detta ar dock inget binero erbjuder (har fragat)
fabian är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-12-08, 11:57 #4
expression expression är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Sep 2004
Inlägg: 688
expression expression är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Sep 2004
Inlägg: 688
Detta som har hänt dig Fabian är väldigt tragiskt! Men ifall du nu känner att domänen är väldigt, väldigt värdefull, kontakta köparen?

Kolla whois här!
expression är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-12-08, 12:00 #5
Frost Frost är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Jan 2006
Inlägg: 478
Frost Frost är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Jan 2006
Inlägg: 478
Kan väl tillägga att jag har stött på samma problem hos loopia och missat ett par riktigt bra domäner (i min mening) på grund av att fakturan och betalningen dröjt.. Skulle inte vara helt fel om man kunde ha en summa innestående (loopia har ju krediter men dessa kan man inte "ladda" vad jag vet).

Alt och det som skulle vara bättre är att kunna få "förtroende" att man är god för sin sak och det reggas automatiskt och man får kredit, förstår att företagen i fråga kanske tycker detta är orimligt eller på annat sätt blir oroliga men efter säg hundra domäner så har man i alla fall enligt mig visat sin förmåga att betala.
Frost är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-12-08, 12:03 #6
fabians avatar
fabian fabian är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Jul 2004
Inlägg: 2 162
fabian fabian är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
fabians avatar
 
Reg.datum: Jul 2004
Inlägg: 2 162
Jag har kontaktat koparen som ar villig att salja for USD 10 000 vilket kanns lite jobbigt eftersom jag for en vecka sedan var overtygad om att jag redan hade den registrerad i mitt namn (har aven byggt klart design mm for sajten).

Fran 39 kronor rill 65 000 kronor ar ett ganska stort hopp, och det kanns inte langre lika sjalvklart att kora vidare.

Det ar lattare att gora nagot som har en aterbetalningstid pa 3 dagar an nagot som har en aterbetalningstid pa 2 ar.

Jag ar overtygad om att jag kan gora de 65 000 kronorna flera ganger om pa denna domanen, men det kraver lite mer eftertanke.
fabian är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-12-08, 12:10 #7
fabians avatar
fabian fabian är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Jul 2004
Inlägg: 2 162
fabian fabian är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
fabians avatar
 
Reg.datum: Jul 2004
Inlägg: 2 162
Citat:
Originally posted by Frost@Dec 8 2007, 13:00

det som skulle vara bättre är att kunna få förtroende att man är god för sin sak och det reggas automatiskt och man får kredit, förstår att företagen i fråga kanske tycker detta är orimligt eller på annat sätt blir oroliga men efter säg hundra domäner så har man i alla fall enligt mig visat sin förmåga att betala.
Jag tycker inte att det ar orimligt att ge 1000 kronor i kredit till ett AB eller iallafall 39 kronor sa att man kan fa registrera en doman at gangen. Det borde ocksa framga MYCKET tydligt att man inte far domanen foren Binero registrerat betalningen.
fabian är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-12-08, 12:18 #8
Kristoffer G Kristoffer G är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: May 2007
Inlägg: 1 014
Kristoffer G Kristoffer G är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: May 2007
Inlägg: 1 014
Jag åkte ju på samma sak för inte så länge sedan som några kanske kommer ihåg... det va bara att köpa tillbaka domänen från han som köpte den.
Kristoffer G är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-12-08, 12:22 #9
expression expression är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Sep 2004
Inlägg: 688
expression expression är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Sep 2004
Inlägg: 688
Citat:
Originally posted by Brazzan@Dec 8 2007, 13:18
Jag åkte ju på samma sak för inte så länge sedan som några kanske kommer ihåg... det va bara att köpa tillbaka domänen från han som köpte den.
I det fallet handlade det om att personen hade tagit domänen som tillhörde ditt lanserade projekt som var granne med .se? I det fallet hade du publicerat domänen.

I Fabians fall är det nog så att han ej har publicerat något utan att en person bara har reggat utan att veta, då kan det bli lite svårare att få tillbaka domänen.

Sedan var personen som reggade väldigt snäll...?
expression är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-12-08, 12:28 #10
Kristoffer G Kristoffer G är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: May 2007
Inlägg: 1 014
Kristoffer G Kristoffer G är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: May 2007
Inlägg: 1 014
Jag orkar inte gå in på detaljer igen angående mitt fall. Men som jag har sagt tidigare... jag reggade domänen och trodde den var reggad.. men binero måste först registrera betalningen innan domänen blir min.

På så sätt är situationen den samma.

Han betalade med kreditkort, vilket gjorde att hans betalning gick igenom snabbare.. ca 1 dag tidigare.
Och ja, han va snäll och lät mig köpa tillbaka den för inköpspris och överföringsavgift... efter mkt påtryck från wn. Jag anser fortfarande att syftet var att tjäna en hacka på mig... först skulle han sälja den till mig, sen skulle han sätta upp en sexshop på adressen, vilket han nästan gjorde, sen efter mkt påtryckningar så sålde han tillbaka den till mig för regpriset och överföringsavfgiften, och får alla att tro att det var hans syfte från början.
Kristoffer G är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 21:20.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017