Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Tjänar ni några pengar på Parkering?

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2010-08-16, 10:23 #1
spajk spajk är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Jun 2006
Inlägg: 637
spajk spajk är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Jun 2006
Inlägg: 637
Standard Tjänar ni några pengar på Parkering?

Tänkte utforska om ni tjänar några pengar på Parkering eller är det helt onödigt?
Bättre att bygga upp en liten sida med information och lägga in adsense?
spajk är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-08-16, 10:25 #2
billions avatar
billion billion är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Oct 2003
Inlägg: 191
billion billion är inte uppkopplad
Medlem
billions avatar
 
Reg.datum: Oct 2003
Inlägg: 191
Om du har tid att bygga upp en sida med vettigt innehåll är det helt klart bättre. Parkering ger i de flesta fall inte mycket även om det är bättre än ingenting.
billion är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-08-16, 13:12 #3
gfors gfors är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Apr 2010
Inlägg: 346
gfors gfors är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Apr 2010
Inlägg: 346
Jag har upplevt att om du har en domän med hygglig mängd type-ins så tjänar man nästan alltid på att sätta upp något själv. Även dåligt innehåll i liten mängd tjänar bättre med vanlig adsense tycker jag.

Själv använder jag numera bara parkering på de sämre domänerna jag har, där är det inte lönt att lägga ner något jobb på innehåll.

Men det varierar säkert väldigt mycket beroende på domänen och vilka som är dina besökare...
gfors är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-08-17, 15:51 #4
knulliss avatar
knullis knullis är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Jun 2004
Inlägg: 1 697
knullis knullis är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
knulliss avatar
 
Reg.datum: Jun 2004
Inlägg: 1 697
använder bodis.com som parkering. bäst hittils men ... är nog bättre med egna MFA sidor på domäner med lite trafik o typeins ja
knullis är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-08-17, 18:23 #5
eng3l eng3l är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Aug 2008
Inlägg: 631
eng3l eng3l är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Aug 2008
Inlägg: 631
Jag tror det beror mycket på hur stor din portfölj är samt vilka typer av namn den innehåller. Detta är mina personliga erfarenheter;

Generiska namn tjänar man ofta på att hålla borta från t.ex. Sedo och Namedrive och istället bygga en egen liten site med t.ex. eget content och adsense på. Anledningen till detta är att den rankar betydligt bättre i SERPen och du får trafik från Google och andra sökmotorer.

Sitter du däremot på en större (säg 1k+ namn) typoportfölj så är det ofta värt att köra in dom hos ett parkeringsföretag. Anledningen är helt enkelt att det tar för mycket tid att bygga enskilda siter på dom. Genom att ha dom hos ett parkeringsföretag så är det också ganska lätt att frigöra pengarna genom att sälja portföljen eller delar av den för 12-24 månaders intäkter.

Ofta kan det också löna sig att trycka in namn hos ett parkeringsföretag för att enbart mäta trafiken på ett enkelt sätt för att sedan bestämma sig för vad man vill utveckla. Den absolut största fördelen med domänparkering är att du får upp siter snabbt och på ett enkelt sätt.

Olika parkeringsföretag har också olika feeds vilket resulterar i att dom monetariserar trafiken olika bra beroende på t.ex. vilket land den kommer ifrån. Generellt så fungerar en Google feed bättre på skandinaviskt trafik medans amerikansk trafik kan monetariserar bra med både yahoo och google samt vissa andra nishade feeds.

Utöver traditionell domänparkering så börjar det nu också dyka upp ganska intressanta alternativ. Ett par exempel är www.whypark.com med sina appar där du på ett väldigt enkelt sätt kan skapa sidor med moduler som passar just ditt namn. Sedan finns också www.domainadvertising.com som jobbar utifrån bilder och bygger ett eget template för dina domäner. De har typ 1 miljard indier som sitter och analyserar och bygger siterna manuellt, funkar riktigt bra på US trafik men kan vara lite klurigt att få tag på konton om du inte sitter på bra namn.
eng3l är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Taggar
parkering, tjäna pengar


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 16:55.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017