Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Nokia ger bort 25 000 Lumia 800

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2011-10-27, 17:20 #1
klein klein är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Jul 2005
Inlägg: 2 225
klein klein är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Jul 2005
Inlägg: 2 225
Standard Nokia ger bort 25 000 Lumia 800

När Nokia lanserade N9 försåg man samtidigt et antal utvecklare med utvecklarmobilen N950. Det var en Meegomobil som skiljde sig en hel del från N9, bland annat genom att ha ett utskjutbart tangentbord.

Nu satsar man istället på att förse ett stort antal utvecklare med ett eget exemplar av Windows-mobilen Lumia 800.

http://www.mobil.se/nyheter/nokia-ge...-1.490794.html
klein är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-10-27, 18:07 #2
Clarence Clarence är inte uppkopplad
Administratör
 
Reg.datum: Jan 2003
Inlägg: 1 974
Clarence Clarence är inte uppkopplad
Administratör
 
Reg.datum: Jan 2003
Inlägg: 1 974
Skiljde sig ju lite från N9 okcså i att glaset i skärmen lossnade så fort första person haft händerna på den

Tycker det är bra initiativ iallafall, att bjuda utvecklare på en telefon för att vara med och bygga en eventuell framtid för mobilen och märket. Nokia har ju gjort det även med N8 (vet inte i vilken omfattning dock) och Google gjorde det med Nexus One (top 100 utvecklare per land eller något i den stilen, plus BCN konferensen). Även MS har väl gjort det i lite mindre utsträckning. Vore dock trevligt att se fler leverantörer göra det, speciellt de med speciella funktioner i sina Android-enheter.
Clarence är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-10-27, 18:16 #3
Gustavs avatar
Gustav Gustav är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Jul 2005
Inlägg: 3 171
Gustav Gustav är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Gustavs avatar
 
Reg.datum: Jul 2005
Inlägg: 3 171
Är N9 något att ha? Jag har aldrig haft en smartphone och tänkte egentligen inte skaffa mig någon, men jag tycker N9 ser ganska läcker ut... Särskilt den rosa och blå.
Gustav är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-10-27, 19:10 #4
Adestro Adestro är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Apr 2007
Inlägg: 1 036
Adestro Adestro är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Apr 2007
Inlägg: 1 036
Jag äger bara Apple-prylar men jag tycker Microsoft gör helt rätt som väljer att gå en egen väg sett till gränssnitt. Om de fokuserar på Nokia så mjukvaran kan optimeras för några få modeller (likt Apple) kan de lyckas riktigt bra, men tyvärr lär det väl tryckas ut en massa nya modeller varje kvartal på sikt.
Adestro är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-10-27, 21:31 #5
Clarence Clarence är inte uppkopplad
Administratör
 
Reg.datum: Jan 2003
Inlägg: 1 974
Clarence Clarence är inte uppkopplad
Administratör
 
Reg.datum: Jan 2003
Inlägg: 1 974
Citat:
Ursprungligen postat av Adestro Visa inlägg
Jag äger bara Apple-prylar men jag tycker Microsoft gör helt rätt som väljer att gå en egen väg sett till gränssnitt. Om de fokuserar på Nokia så mjukvaran kan optimeras för några få modeller (likt Apple) kan de lyckas riktigt bra, men tyvärr lär det väl tryckas ut en massa nya modeller varje kvartal på sikt.
Jasså, jag skulle säga tvärtom. Om man skapar ett så flexibelt OS att man kan låta tillverkarna stå för innovationen på hårdvarusidan så kan det finnas mark att hämta när man får aktörer i klass med Nokia ombord. Utan tvekan så Android har lyckats. Skulle varit en katastrof och redan nedlagt om de valt att försöka följa i nacken på iphone.

Rätt så många som har positiva kommentarer om N9 och Meego. Själv är jag inte så frälst dock, måste jag säga. Precis samma feeling jag hade om WP7. Innovativt men inget som lockar mig.
Clarence är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 22:34.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017