Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Erfarenheter från Surftowns företagspaket?

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2007-10-03, 09:33 #1
filorux filorux är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Mar 2007
Inlägg: 16
filorux filorux är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Mar 2007
Inlägg: 16
Hej, jag har kört en tid på Surftowns företagspaket "medium" för 229:- /månaden (inkl. moms). Det har fungerat helt okej. Dock kommer håller jag i dagarna att spränga 10-domänersgränsen med råge, vilket gör att jag står inför beslut om att antingen forsätta på Surftown, med en uppgradering till 299:- /mån (inkl. moms) med deras 20-domänerspaket "premium", eller helt sonika titta på en ny lösning. Det börjar kännas som att andra modeller (läs: vps eller dedikerad) kan vara aktuella, dock är jag inte intresserad av att administrera MySQL-servern själv. Vad finns det för alternativ? Någon som har erfarenhet av "branding" på ett svensk/nordiskt webbhotell? Skulle gärna vilja få webbgränssnittet mot kund att se ut som jag vill. Och en juste kontrollpanel är viktig - även för mig som "administratör". Någon som kör Surftown Medium här som har dåliga eller bra erfarenheter? Jag kan tillägga att jag kommer att köra ett tiotal MySQL-databaser, så om det är ett webbhotell så gäller det att dessa servrar är pigga. Några förslag?

/// David
filorux är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-10-03, 09:53 #2
jonny jonny är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Sep 2003
Inlägg: 6 941
jonny jonny är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Sep 2003
Inlägg: 6 941
Du pratar branding mot slutkund, är tanken att återförsälja webbhotellstjänsterna då?
jonny är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-10-03, 10:05 #3
filorux filorux är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Mar 2007
Inlägg: 16
filorux filorux är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Mar 2007
Inlägg: 16
Både ja och nej: Jag är inte intresserad av att agera "virtuellt webbhotell" utåt. Dock skulle jag vilja ha möjlighet att förändra det grafiska gränssnittet till mitt eget när det gäller mina kunders e-postadministration och liknande. Och jag vill helst inte ha några lättupptäckta (för en lekman) "spår" av vilket hotell jag använder. När det gäller just Surftown så är det inte alltid lätt att motivera för slutkunden varför de inte ska betala 29:- /mån när ju jag kör samma hotell i min tur. Sedan att det faktiskt är en stor skillnad, framför allt på databasserversidan, förstår många inte. Så det är kanske mer ett pedagogiskt behov än ett brandingbehov, om du förstår!
filorux är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-10-03, 10:25 #4
Helix Helix är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Dec 2003
Inlägg: 2 829
Helix Helix är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Dec 2003
Inlägg: 2 829
Tror du inte kunden ser det på DNS:en med tiden ändå?
Helix är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-10-03, 10:35 #5
filorux filorux är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Mar 2007
Inlägg: 16
filorux filorux är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Mar 2007
Inlägg: 16
Jo det är ju enkelt, men som sagt, jag frontar inte med att vara ett eget webbhotell, jag bara vill få det lite snyggare och minimera frågorna. Och därmed koncentrera mig på det som är min profession; konsultuppdragen. Mer praktisk tillämpning och mindre tekniksnack, helt enkelt.
filorux är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-10-03, 11:03 #6
hnn hnn är inte uppkopplad
Banned
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 2 587
hnn hnn är inte uppkopplad
Banned
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 2 587
Ärlighet vara längst....
hnn är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-10-03, 11:22 #7
filorux filorux är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Mar 2007
Inlägg: 16
filorux filorux är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Mar 2007
Inlägg: 16
Hehe... Jo, självklart. Och det är dessutom viktigt för mig. Men jag menar att jag upplever Surftown Företag som helt okej. Däremot är Surftowns "privata" standardlösningar nästan heltigenom ruggigt dåliga - framför allt databasservrarna som ibland (ofta) tar en halvtimme på sig att svara! Så Surftown klingar inte så vackert i mina öron.

Min egentliga undran är dock om det finns någon annan här som har erfarenhet av just Surftown Företag. Användarfunktionsmässigt är det fullt fungerande för mig, så är det dumt/bra/läskigt/ekonomiskt rimligt om jag uppgraderar till ett 20-domänsabbonemang för 299:- /mån. Eller har något annat hotell en bättre lösning (med fritt antal domäner, exempelvis). Eller, suck, så får man sätta upp en VPS eller köra dedikerat. VPS är ju inte alls mycket dyrare, men då är det ju oftast riktigt klent med RAM, så frågan är med fler än 10 databaser om inte de snurrar lättare på ett välfungerande webbhotell?

Så många frågor. Så många ord. Tack för responsen hittils!
filorux är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-10-03, 18:23 #8
klein klein är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Jul 2005
Inlägg: 2 225
klein klein är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Jul 2005
Inlägg: 2 225
Citat:
Originally posted by filorux@Oct 3 2007, 09:33
Hej, jag har kört en tid på Surftowns företagspaket "medium" för 229:- /månaden (inkl. moms). Det har fungerat helt okej. Dock kommer håller jag i dagarna att spränga 10-domänersgränsen med råge, vilket gör att jag står inför beslut om att antingen forsätta på Surftown, med en uppgradering till 299:- /mån (inkl. moms) med deras 20-domänerspaket "premium", eller helt sonika titta på en ny lösning. Det börjar kännas som att andra modeller (läs: vps eller dedikerad) kan vara aktuella, dock är jag inte intresserad av att administrera MySQL-servern själv. Vad finns det för alternativ? Någon som har erfarenhet av "branding" på ett svensk/nordiskt webbhotell? Skulle gärna vilja få webbgränssnittet mot kund att se ut som jag vill. Och en juste kontrollpanel är viktig - även för mig som "administratör". Någon som kör Surftown Medium här som har dåliga eller bra erfarenheter? Jag kan tillägga att jag kommer att köra ett tiotal MySQL-databaser, så om det är ett webbhotell så gäller det att dessa servrar är pigga. Några förslag?

/// David
Min erfanhet av Surftown är, deras grejer fungera dåligt.. Dom dåligt konfigerade servrar osv.
klein är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-10-03, 21:46 #9
crazzys avatar
crazzy crazzy är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Aug 2007
Inlägg: 1 089
crazzy crazzy är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
crazzys avatar
 
Reg.datum: Aug 2007
Inlägg: 1 089
mmm surftown är knappast nåt att rekommendera, mysql-servrarna är jämförbara med sirap....
crazzy är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-10-04, 01:06 #10
filorux filorux är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Mar 2007
Inlägg: 16
filorux filorux är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Mar 2007
Inlägg: 16
Är det så även på deras "företagsservrar" (larvigt namn, jag vet, men jag talar inte danska och använder inte ordet "tillköp"!)? Jag upplevde en markant skillnad efter att jag manuellt flyttat över alla MySQL-databaser till deras lite mer företagsdedikerade databasservrar. Som att jämföra pest och kolera?
filorux är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 07:49.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017