Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Kollegors moral.

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2003-12-20, 01:54 #1
Matss avatar
Mats Mats är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: May 2003
Inlägg: 1 712
Mats Mats är inte uppkopplad
Supermoderator
Matss avatar
 
Reg.datum: May 2003
Inlägg: 1 712
För någon månad sedan kontaktade jag ett antal av dom större shopparna i våran bransch och frågade om dom var intresserade av att dela på arbetet med att skanna omslag och skriva texter till dom filmbolagen vars egna hemsidor alltid ligger steget efter oss åteförsäljare med att få ut nyheterna.

Jag har sedan gammalt två andra shoppar som jag brukar byta texter och bilder med men nu tänkte jag att ju fler vi är desto mindre arbete/shop.

Detta gäller då främst filmer från dom stora bolagen Max's, Bestseller, Private o.s.v. som vi större butiker ändå har. Ingen av dom tillfrågade butikerna ville vara med och dela på jobbet.

När jag idag fick senaste Max's releasen, skannat alla omslagen och skrivit alla baksides texterna, snabbt ut på sidan. Alltid kul att vara först.

4 timmar senare hittar jag "mina" omslag och mina texter på tre andra shoppar som också ville vara snabba ut. Vad dom inte vet (ännu) är att jag har märkt alla mina bilder denna gången och även smugit in några stavfel i texterna, detta enbart för att kolla dom butikerna som inte ville vara med och dela på jobbet.

Vad säger manom detta? FY FAN vad dåligt säger i alla fall jag och lita på att jag kommer att fråga vart dom har fått tag på bilderna, skall bli ganska kul att se vad man får för svar.

Jag kan även säga så mycket att det är inga småbutiker som är dom största bovarna.

// Mats
Mats är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
 


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 18:40.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017