Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Söker webbhotell efter mina kriterier

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2006-04-11, 17:23 #31
magics avatar
magic magic är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Jan 2006
Inlägg: 488
magic magic är inte uppkopplad
Flitig postare
magics avatar
 
Reg.datum: Jan 2006
Inlägg: 488
Citat:
Originally posted by Pucken@Apr 11 2006, 17:08

EDIT: Aha, UPS kostar några hundralappar extra per månad Kanske därför de är billiga.
Varför skall du ha UPS, detta är onödigt om din sida inte skall vara enormt driftsäker, vi har 2st UPSer på jobbet och de har bara används 1 gång de senaste 6 åren och det var för ett par veckor sedan när jag testade om de fortfarande fungerade, vi har ALDRIG haft strömavbrott i stockholms innerstad, om strömavbrott är ett problem så kan du köpa tjänsten.

angående att crystone översäljer sin bandbredd så gör alla internet leverantörer det, alla förutsätter att du inte kör på max hela tiden, dock så har du köpt 160GB/månaden och då får du det också. Den leverantör som säger att de inte översäljer sin kapacitet ljuger. Om de säljer 500 servrar med 1Mbps kapacitet var så vet de att de kanske bara använder 200Mbps finns ingen anledning att betala för trafik som inte används, man uppgraderar efter behov alternativt så har man en fetare lina och betalar för mängden man använder, man översäljer trots allt sin bandbredd :-)
magic är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-04-11, 17:29 #32
magics avatar
magic magic är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Jan 2006
Inlägg: 488
magic magic är inte uppkopplad
Flitig postare
magics avatar
 
Reg.datum: Jan 2006
Inlägg: 488
Citat:
Originally posted by patrikweb@Apr 11 2006, 17:16
Börjar bli rätt många OT trådar/inlägg, om du vill diskutera kom ut till #webmasternetwork @ Quakenet för känns som allt OT som diskuteras här ändå kommer bli raderad.
Du kan få en 1U server för runt 5.000-6.000 exkl så lite under 10.000 blir det.
som en kommentar så såg jag att dell har billiga 1U servrar nu med dubbla Xeon-processorer, pris 5600kr (+moms)
magic är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-04-11, 17:37 #33
patrikweb patrikweb är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Nov 2004
Inlägg: 6 096
patrikweb patrikweb är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Nov 2004
Inlägg: 6 096
Sedan får du inte glömma att det endast är 256 minne och mer minne kostar några tusen och inte tala om fraktkostnaden på 1.000.
patrikweb är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-04-11, 22:17 #34
Danieloss avatar
Danielos Danielos är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Oct 2005
Inlägg: 3 102
Danielos Danielos är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Danieloss avatar
 
Reg.datum: Oct 2005
Inlägg: 3 102
Citat:
Ursprungligen postat av Pucken
Citat:
Ursprungligen postat av subudesign
och jag skulle gärna veta vad du har emot dem för det skulle va bra info.

Vad jag har emot dem? Det ska jag tala om för dig. Vilken adress sitter du på? subu.se?

Det jag har emot dem är att de har "fri trafik", d.v.s. "obestämd trafik" eller "hemlig trafikgräns" för att översätta det till ren svenska. Vilket innebär att de antingen kastar ut kunder på måfå lite slumpmässigt eller har en hemlig trafikgräns som de sitter och trycker på och kastar ut kunder som överstiger den.
Jajamen, jag har utan förklaring blivit utkastad 2 ggr från onämnda hotell innan jag skaffade eget. Enda förklaringen var: "Du belastar i orimligt hög grad"

Jag har bland annat lyckats köpa en HP 145 med dubbla AMD Opteron 64 2.2G med 2 Gig minne och 2st sata 80 gb diskar (som jag kör debian och mjukvaruraid på och det fungerar grymt bra) för 9500 plus moms.
Den såldes som "damaged box" dvs HP etiketten på lådan var skadad.
Danielos är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-04-12, 00:10 #35
jonny jonny är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Sep 2003
Inlägg: 6 941
jonny jonny är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Sep 2003
Inlägg: 6 941
Citat:
Ursprungligen postat av magic
Citat:
Ursprungligen postat av Pucken
EDIT: Aha, UPS kostar några hundralappar extra per månad Kanske därför de är billiga.
Varför skall du ha UPS, detta är onödigt om din sida inte skall vara enormt driftsäker, vi har 2st UPSer på jobbet och de har bara används 1 gång de senaste 6 åren och det var för ett par veckor sedan när jag testade om de fortfarande fungerade, vi har ALDRIG haft strömavbrott i stockholms innerstad, om strömavbrott är ett problem så kan du köpa tjänsten.
angående att crystone översäljer sin bandbredd så gör alla internet leverantörer det, alla förutsätter att du inte kör på max hela tiden, dock så har du köpt 160GB/månaden och då får du det också. Den leverantör som säger att de inte översäljer sin kapacitet ljuger. Om de säljer 500 servrar med 1Mbps kapacitet var så vet de att de kanske bara använder 200Mbps finns ingen anledning att betala för trafik som inte används, man uppgraderar efter behov alternativt så har man en fetare lina och betalar för mängden man använder, man översäljer trots allt sin bandbredd :-)
Det kan bli strömavbrott av många olika anledningar. Vissa ställen drabbas hårdare än andra. Kista är ett fint varnande exempel hur det kan gå. Givetvis finns det många tjänster som säkert kan vara nere ett par minuter utan att det gör så mycket medan större tjänster behöver vara tillgängliga hela tiden.

Om du köper en dedikerad kapacitet är den inte överbokad - åtminstone inte i sådan omfattning att det stör.
jonny är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 01:43.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017