Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Frossle - Nytt affiliate-/annonseringsprogram

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2010-05-17, 19:08 #31
evomedias avatar
evomedia evomedia är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: May 2008
Inlägg: 734
evomedia evomedia är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
evomedias avatar
 
Reg.datum: May 2008
Inlägg: 734
ok ne men så är det ju skadar ju liksom inte att ligga kvar men nu kanske det inte är värt det längre.

Har redan fått 3 mejl om program som sagt upp samarbetet har ett affil konto också
evomedia är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-05-17, 19:12 #32
Peak Peak är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2006
Inlägg: 51
Peak Peak är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2006
Inlägg: 51
Risken är väl lite att en och annan annonsör som inte läser så noga missar den där lilla paragrafen och får sig en överraskning så småningom. Det var därför jag varnade i den här tråden.

Nå, förhoppningsvis så innebär det här att Frossle får behålla de "stora" aktörerna och får bort en del av "skräpet". Jag satsar numer den mesta av min tid på att marknadsföra mig genom Tradera (auktioner och liknande).
Peak är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-05-19, 09:20 #33
Mystica Mystica är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Jul 2009
Inlägg: 35
Mystica Mystica är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Jul 2009
Inlägg: 35
Vi har haft liknande Statistik som Peak. Så vi har också sagt till att vi vill avsluta vårt sammarbete. Dock inte på grund av statistiken utan på grund av att vi finner minimidebiteringen väldigt omotiverad.
Dom vill påföra en avgift (för oss) för följande.
1. Deras komunikationssystem kan inte hantera åäö korrekt.
2. deras support är jättedålig när det gäller mailkontakt.
3. När man skall skriva eller komunicera via sidan så är boxarna så små att man får skrolla för att läsa en mening.
4. dom har inget eller näst intill obefintligt bedrägerisystem.
5. Man kan inte redigera annonser ordentligt. Eller ens ta bort annonser.
6. Om man vill uppdatera sin standard kampanj angående hur mycket man är villig att betala ut så måste man kontakta dem via en sida som inte finns.

Ja listan kan göras lång detta är några saker jag kommer på rakt upp och ner.
För oss känns det som att vi skall betala för något som inte är.
Mystica är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-05-19, 10:47 #34
evomedias avatar
evomedia evomedia är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: May 2008
Inlägg: 734
evomedia evomedia är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
evomedias avatar
 
Reg.datum: May 2008
Inlägg: 734
7. och det som jag stör mig mest på men det kanske bara är så för mig är att deras egna sida inte verkar fungera den är väldigt seg ibland kommer den inte ens upp och när den väl laddat klart är det nästan omöjligt att logga in...

sen även samtliga punkter ovan men jag hoppas på att dom håller på och löser detta.
evomedia är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-05-19, 13:39 #35
Mystica Mystica är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Jul 2009
Inlägg: 35
Mystica Mystica är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Jul 2009
Inlägg: 35
Dom borde ha löst det mesta sedan länge. Dessa "fel" som jag påtalat har varit ända sen vi startade med frossle. Eftersom jag själv kodar php så vet jag att många av sakerna jag sagt är väldigt lätta att ändra på. Det skulle ta några timmar som högst. Men istället för att ordna upp de befintliga problemen har dom lagt energi på att utveckla och "förbättra".
Samtidigt så ber dom oss om minimibebitering(avgift) för att säkerhetsställa framtida utveckling.
Jag vet inte om det bara är jag men oftast när man jobbar med hemsidor så brukar man väl låta kunden betala för det man tagit fram. Inte betala för att skapa det som potentielt kan bli bra.
Mystica är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-05-19, 17:15 #36
erdistfroh erdistfroh är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2008
Inlägg: 207
erdistfroh erdistfroh är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2008
Inlägg: 207
Fick höra om minimiavgiften idag och kommer ta en lång funderare om det verkligen är värt det. Antagligen är det inte det.
erdistfroh är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-05-19, 23:27 #37
Davves avatar
Davve Davve är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 3 267
Davve Davve är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Davves avatar
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 3 267
Ja, jag tror också att Frossle kommer förlora nästan alla annonsörer pga det beslutet. Att erbjuda affiliatesystem utan fasta avg eller minimi debiteringar finns det plats för. Allt annat finns redan. jag finns med på frossle med en av sidorna, men kommer nog gå ur om det blir ändrade villkor än från början. Jag säljer rätt många produkter i butiken varje dag, genom frossle fick jag 4 kunder sedan början, 2 av dessa levererade jag inget till då det var försök till bluff. Frossle tog dock bort dessa.

Skulle jag tipsa om förändringar på frossle så är det inte att införa fasta avgifter eller andra tråkigheter, utan att skaffa många fler och bättre affiliates. då säljs det genom systemet och frossle får sina %
Davve är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 12:22.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017