Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Behöver gott råd (nybörjare)

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2004-02-19, 21:07 #11
knafve knafve är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Oct 2003
Inlägg: 42
knafve knafve är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Oct 2003
Inlägg: 42
Jag vet två webhotell jag aldrig skulle rekommendera till någon:

1) Digikom
Dessa är totalt förvirrade. Om servern har problem och man kontaktar dem så fick man svar som 'Det är ingen som rapporterat nåt problem så du yrar nog bara'. Ibland hände de att de åtgärdade felet snabbt och sedan fick man svaret 'Det fungerar som det ska. Du yrar.'. Jag hade runt 50 domäner hos dem tills deras fakturahanteringssystem flippade ut. Jag har nog fått 6-7 fakturor hos dem som de sagt att jag kan riva för att de varit felaktiga. Nästan varje kvartal var det något fel på fakturorna. De la helt enkelt på för saker jag inte hade hos dem. Under tiden hos dem bytte de faktureringssystem 2 gånger och båda gångerna blev det bara sämre. Jag skulle byta server hos dem en gång eftersom servern jag låg på var full och jag ville ha mer utrymme. Betalade dem för att de skulle sköta flytten smidigt och bara kopiera över filerna (så att jag skulle slippa köra ftp). Sidan låg nere 1.5 dagar under den flytten.. Ägnade måååånga timmar åt att försöka fatta deras felaktiga fakturor. Kronan på deras verk var det de kallade för "domänpaket". Jag beställde en domän i taget. Internt kallades varje 5-set för ett domänpaket. Jag hade 45 domäner, dvs 9 domänpaket. Jag sa upp 20 domäner och hade då 5 domänpaket trodde jag. Men de ville ha betalt för 9 domänpaket, även för de som var tomma. Hur flummigt som helst med tanke på att begreppet "domänpaket" inte var något man kom i kontakt med när man beställde domäner.

2) FSdata
Samma problem där med fakturorna. De ville ha betalt när jag skulle flytta från dem, trots att de inte behövde göra ett dugg själva. Och trots att de aldrig nämnt eller står i avtalet att det skulle kosta något. 1500 ville de ha för att jag skulle flytta mina 3 domäner. Jag skulle inte säga upp dem i förtid eller nåt sådant. Jag påpekade för dem att jag själva skulle sköta flytten och de sa OK. Sedan fick jag en faktura trots detat.

Nu ligger jag hos webcows. Fungerar nästan klockrent. Burken har en uptime på 50 dagar eller nåt och fakturorna kommer som de ska utan fel..

/M
knafve är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-02-20, 01:47 #12
Decibels avatar
Decibel Decibel är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Aug 2003
Inlägg: 2 413
Decibel Decibel är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Decibels avatar
 
Reg.datum: Aug 2003
Inlägg: 2 413
Kan väl tillägga en liten skojjig sak, fick inkassokrav från FSD Internettjänster på 7235:- i onsdags.

FSD Internettjänster = FS Data, det gällde ett webhotellkonto (?) á nån hundring i månaden, som legat och dragit i 2 år tydligen.
Första gången jag ser något ifrån dom, så är det ett inkassokrav, inte ens fakturaadressen hade dom rätt (eftersom dom bör ha skickat fler fakturor innan).
Till saken kan väl nämnas att jag haft mina egna servrar sen 1996, och vart aktiv på webhotellmarknaden sedan 1998, vilket gör det extra lustigt att dom skickar inkasso till mig.

Har påtalat detta via mail och telefon 2 gånger, utan att få något svar, tiden för kravet går snart ut och jag riskerar anmärkning p.g.a deras rutiner för fakturor och orderbekräftelser.
Decibel är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-02-20, 10:34 #13
Isak Isak är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Nov 2003
Inlägg: 791
Isak Isak är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Nov 2003
Inlägg: 791
Jag skulle kunna skriva en bok om fsdata, fakturastrul och felaktiga inkassokrav. :angry:
Isak är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-02-20, 11:15 #14
Standouts avatar
Standout Standout är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 356
Standout Standout är inte uppkopplad
Flitig postare
Standouts avatar
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 356
Även jag fick påminnelse från FS-Data om obetalda räkningar på konton som sagts upp för flera år sedan.
Standout är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-02-27, 02:02 #15
myweb myweb är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Dec 2003
Inlägg: 93
myweb myweb är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Dec 2003
Inlägg: 93
Jag tycker att alla diskussioner i detta forum mestadels verkar handla om att hitta ett superbilligt webbhotell som samtidigt inte har några brister.
- Väx upp!
Ni får ju vad ni betalar för. Det finns ju en anledning till att vissa webbhotell är betydligt dyrare än andra. Anledningen är bl. a. bättre support och support per telefon – inte support via e-post inom 24 timmar. Fungerande administration är en minst lika viktig del.
Visst, ABCDE-data för 30:- per månad kanske någon tycker fungerar jättebra - men hur länge?
Vi som driver webbhotell måste göra vinst. Utan vinst faller hela idén. Vi måste satsa på support och vi måste, redan från början, bygga upp administrativa system för att kunna hantera kunderna, även om dessa ökar med faktor 10.
Det finns ingen som i längden kan driva ett webbhotell om man bara får in ett par tior av kunden per månad. Det fungerar en tid, sedan brakar allt samman. Kontentan av detta inlägg är att;
- Sluta diskutera vilket webbhotell som är billigast. Den dagen allt brakar samman kommer Ni att ångra Er. Visserligen kanske Ni driver en liten hobby-site med 50 besökare per dygn och där stillestånd kan accepteras, men då kanske detta forum är helt fel för er.
Eller kanske för mig.
myweb är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-02-27, 02:08 #16
Matss avatar
Mats Mats är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: May 2003
Inlägg: 1 712
Mats Mats är inte uppkopplad
Supermoderator
Matss avatar
 
Reg.datum: May 2003
Inlägg: 1 712
Citat:
Jag tycker att alla diskussioner i detta forum mestadels verkar handla om att hitta ett superbilligt webbhotell som samtidigt inte har några brister.
- Väx upp!
Ni får ju vad ni betalar för. Det finns ju en anledning till att vissa webbhotell är betydligt dyrare än andra. Anledningen är bl. a. bättre support och support per telefon – inte support via e-post inom 24 timmar. Fungerande administration är en minst lika viktig del.
Visst, ABCDE-data för 30:- per månad kanske någon tycker fungerar jättebra - men hur länge?
Vi som driver webbhotell måste göra vinst. Utan vinst faller hela idén. Vi måste satsa på support och vi måste, redan från början, bygga upp administrativa system för att kunna hantera kunderna, även om dessa ökar med faktor 10.
Det finns ingen som i längden kan driva ett webbhotell om man bara får in ett par tior av kunden per månad. Det fungerar en tid, sedan brakar allt samman. Kontentan av detta inlägg är att;
- Sluta diskutera vilket webbhotell som är billigast. Den dagen allt brakar samman kommer Ni att ångra Er. Visserligen kanske Ni driver en liten hobby-site med 50 besökare per dygn och där stillestånd kan accepteras, men då kanske detta forum är helt fel för er.
Eller kanske för mig.
Tack för lite sunda åsikter!

// Mats
Mats är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-02-27, 02:21 #17
Tobbe Tobbe är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2003
Inlägg: 1 566
Tobbe Tobbe är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2003
Inlägg: 1 566
Tack, tack och åter tack för det inlägget.

Det här forumet dras ner av alla oseriösa inlägg, blir värre för varje dag dessutom. Det börjar bli jobbigt för oss moderators också, tar man bort ett inlägg så är där minst två nya minst lika oseriösa en timme senare.

Var inte tanken att det skulle vara kommersiellt?
__________________
www.cellsynt.com
Tobbe är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-02-27, 15:24 #18
Marcuss avatar
Marcus Marcus är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Nov 2003
Inlägg: 2 655
Marcus Marcus är inte uppkopplad
Supermoderator
Marcuss avatar
 
Reg.datum: Nov 2003
Inlägg: 2 655
Kan inte annat än hålla med de tre senaste inläggen.

Hinner väl själv inte se de mest oseriösa inläggen innan ni tar bort dem. Men känns ändå som om nivån sjunker för var dag och närmar sig en karaktär av allmän inriktning, som redan finns i form av så många andra forum.
__________________
[ Finanstips.se | Riktnummer.se | Väderlek.se | 3W.se | WWWW.se ]
. [ Marbella.se | ValutaGraf.se | Virusprogram.se | Malta Bolag.se | Växlingskontor.se ] .
Marcus är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-11-09, 20:30 #19
KUB KUB är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 279
KUB KUB är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 279
En gammal tråd, men jag kan inte vara tyst.

FS Data släng er i väggen, om dom så vore det sista webbhotell så skulle jag hellre lägga ner min verksamhet än att välja dom.
Vågade jag svära här så skulle ramsan bli lång :angry:

Öppna ett konto hos dom, då är dom snabba som attan, men försök skilja dig från dom, då börjar problemen.
Varnar för att aldrig godkänna ett muntligt avtal med dom, se för guds skull till att ha allt på papper! Hålla ord kan dom verkligen inte. Själv har jag nog inget annat val än att ta in min kära advokat. Vill inte gå in exakt vad det handla om, bara ger er min åsikt.

Så även om dom nu kallar sig störst o vackrast, så välj någon annan. Loopia t.ex. är ett mycket bra val *tycker*

//Kaj
KUB är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-11-10, 01:26 #20
tomas70 tomas70 är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: May 2003
Inlägg: 254
tomas70 tomas70 är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: May 2003
Inlägg: 254
Citat:
Originally posted by danjel@Feb 16 2004, 13:48
ang. webcows..
vi har inte haft några problem med dom..(ligger på deras webbhotell)
funkar väldigt bra faktiskt
Jag personligen skulle också kunna skriva en bok jämnförbar med Sveriges Rikes lagbok ang Webcows.
Störningar, Support, Nertid, Taskigt bemötande och mycket mer.

Då vi byte ut dem så drog vi högsta vinsten och det tack vare en i crew på vår sajt.
Visst problem har funnits men varit av så obetydlig art där vi ligger nu och det är inte ens lönt att ringa eller maila supporten innan dem påbörjat felsöka och ordna till problemet / en

Dessutom var det små störningar under en övergångsperiod så *vem bryr sig*

Hälsa på hos hostingbolaget.se
Företaget för dig som vill sova gott om nätterna.
tomas70 är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 03:15.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017