Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Google och duplicate content

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2005-07-17, 00:45 #1
Lindahl Lindahl är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Dec 2004
Inlägg: 854
Lindahl Lindahl är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Dec 2004
Inlägg: 854
Min startsida (som innehåller ett frameset) kan laddas med en rad olika parametrar. Det som händer är egentligen bara att main-sidan i framesetet byts ut beroende på vilken parameter som sätts och till vilket värde. Nu råkar det vara på det sättet att google har indexerat alla dessa olika parametrar, det handlar om drygt 500 st, men det enda som skiljer på de olika sidorna är <frame src="parametervärde">

Denna indexeringshysterin av startsidan är egentligen totalt ointressant för min del. Google indexerar ändå undersidorna som laddas i framen, och det är undersidorna som kommer upp först när man söker (som med ett javascript laddas om i rätt frame).

Jag vill alltså ha bort indexeringen av startsidan med parametrar från googles register. Detta borde jag väl kunna göra med ett rel="nofollow" på de länkar som går till startsidan med parameter. Frågan är dock om jag istället kan utnyttja mina drygt 500 länkar till startsidan för att istället komma högre upp i rankingen, och ändå få den att fatta att det egentligen är en och samma sida.

Sammanfattningsvis:
1) Kommer Google att bestraffa sidan för att 500 dokument ser likadana ut med undantag för <frame src="parametervärde">?
2) Hur kan jag utnyttja mina 500 länkar för att få startsidan utan parametervärde att komma högre upp i rankingen?
Lindahl är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 01:39.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017