Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Proinet nere?

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2008-02-14, 23:35 #131
Adam N Adam N är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2008
Inlägg: 205
Adam N Adam N är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2008
Inlägg: 205
Hmmm... test-mailet jag skickade för 5 timmar sedan kom fram.
Adam N är inte uppkopplad  
Oläst 2008-02-14, 23:37 #132
JimmyOhs avatar
JimmyOh JimmyOh är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jan 2007
Inlägg: 244
JimmyOh JimmyOh är inte uppkopplad
Medlem
JimmyOhs avatar
 
Reg.datum: Jan 2007
Inlägg: 244
Vad betyder då? Va va va?

Ändrat: Säkert inget positivt.
JimmyOh är inte uppkopplad  
Oläst 2008-02-14, 23:43 #133
vik vik är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Jun 2007
Inlägg: 23
vik vik är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Jun 2007
Inlägg: 23
om databaserna är intakta vilket e liksom prio nr 1 så vore d faktiskt guld. Lite html/php kan alltid ersättas.
vik är inte uppkopplad  
Oläst 2008-02-14, 23:44 #134
stareyes avatar
stareye stareye är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Mar 2007
Inlägg: 23
stareye stareye är inte uppkopplad
Nykomling
stareyes avatar
 
Reg.datum: Mar 2007
Inlägg: 23
Citat:
Originally posted by JimmyOh@Feb 15 2008, 00:32
Jag har en viktig fråga... Jag ligger på Proinets server genom ett ÅF-företag, nämligen OneVision, och jag undrar om du vet stareye vad som händer om jag nu pekar om mina domäner till ett annat webbhotell, om Proinet väljer att ta bort mitt gamla material som ligger hos dom? Eller om jag kan återkomma och hämta mina gamla mail etc...? Vore tacksam för svar...
Jag har inte belägg till 100% för det jag skriver nu så ta det med en nypa salt. Om du ligger på ProInets server genom OneVision så är det OneVision som har ansvaret för dig som kund, och ProInet har ansvar för OneVision. Om inte OneVision tagit egna lokala backuper åt sina kunder (vilket jag har gjort) finns det nog inga garantier för att återfå något om du pekar om. Jag skulle vänta ut rådande situation innan jag pekade om domännamn.
Som sagt... jag spekulerar bara nu, har inga konkreta fakta tillhands.
stareye är inte uppkopplad  
Oläst 2008-02-14, 23:50 #135
JimmyOhs avatar
JimmyOh JimmyOh är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jan 2007
Inlägg: 244
JimmyOh JimmyOh är inte uppkopplad
Medlem
JimmyOhs avatar
 
Reg.datum: Jan 2007
Inlägg: 244
Citat:
Jag har inte belägg till 100% för det jag skriver nu så ta det med en nypa salt. Om du ligger på ProInets server genom OneVision så är det OneVision som har ansvaret för dig som kund, och ProInet har ansvar för OneVision. Om inte OneVision tagit egna lokala backuper åt sina kunder (vilket jag har gjort) finns det nog inga garantier för att återfå något om du pekar om. Jag skulle vänta ut rådande situation innan jag pekade om domännamn.
Som sagt... jag spekulerar bara nu, har inga konkreta fakta tillhands.
Men det är ju just det, jag måste komma åt min mail, så jag kan maila och styra och ställa. Jag måste få upp mina webbplatser så jag kan informera alla om det som har hänt. Jag har varken råd eller tid att vänta in Proinet, för de lär ju säkert ta flera dagar på sig att skicka iväg alla lösenord. Det går bara inte...
JimmyOh är inte uppkopplad  
Oläst 2008-02-14, 23:53 #136
vik vik är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Jun 2007
Inlägg: 23
vik vik är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Jun 2007
Inlägg: 23
Citat:
Originally posted by JimmyOh@Feb 15 2008, 00:50
Citat:
Jag har inte belägg till 100% för det jag skriver nu så ta det med en nypa salt. Om du ligger på ProInets server genom OneVision så är det OneVision som har ansvaret för dig som kund, och ProInet har ansvar för OneVision. Om inte OneVision tagit egna lokala backuper åt sina kunder (vilket jag har gjort) finns det nog inga garantier för att återfå något om du pekar om. Jag skulle vänta ut rådande situation innan jag pekade om domännamn.
Som sagt... jag spekulerar bara nu, har inga konkreta fakta tillhands.
Men det är ju just det, jag måste komma åt min mail, så jag kan maila och styra och ställa. Jag måste få upp mina webbplatser så jag kan informera alla om det som har hänt. Jag har varken råd eller tid att vänta in Proinet, för de lär ju säkert ta flera dagar på sig att skicka iväg alla lösenord. Det går bara inte...
tror dessvärre att du får leva me detta eftersom ingen kommer in på sina konton vare sig onevision eller någon annan
vik är inte uppkopplad  
Oläst 2008-02-14, 23:56 #137
stareyes avatar
stareye stareye är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Mar 2007
Inlägg: 23
stareye stareye är inte uppkopplad
Nykomling
stareyes avatar
 
Reg.datum: Mar 2007
Inlägg: 23
Citat:
Originally posted by JimmyOh@Feb 15 2008, 00:50
Citat:
Jag har inte belägg till 100% för det jag skriver nu så ta det med en nypa salt. Om du ligger på ProInets server genom OneVision så är det OneVision som har ansvaret för dig som kund, och ProInet har ansvar för OneVision. Om inte OneVision tagit egna lokala backuper åt sina kunder (vilket jag har gjort) finns det nog inga garantier för att återfå något om du pekar om. Jag skulle vänta ut rådande situation innan jag pekade om domännamn.
Som sagt... jag spekulerar bara nu, har inga konkreta fakta tillhands.
Men det är ju just det, jag måste komma åt min mail, så jag kan maila och styra och ställa. Jag måste få upp mina webbplatser så jag kan informera alla om det som har hänt. Jag har varken råd eller tid att vänta in Proinet, för de lär ju säkert ta flera dagar på sig att skicka iväg alla lösenord. Det går bara inte...
Jo, jag lider med dig och befinner mig i samma situation. Det är inte roligt att förklara för mina kunder att de inte kan använda sina mail. Jag hostar företag som är enormt beroende av att mailen funkar. Hoppas vid gud att det funkar när en ny arbetsdag börjar imorrn.
stareye är inte uppkopplad  
Oläst 2008-02-14, 23:57 #138
JimmyOhs avatar
JimmyOh JimmyOh är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jan 2007
Inlägg: 244
JimmyOh JimmyOh är inte uppkopplad
Medlem
JimmyOhs avatar
 
Reg.datum: Jan 2007
Inlägg: 244
Citat:
tror dessvärre att du får leva me detta eftersom ingen kommer in på sina konton vare sig onevision eller någon annan
Jag får väl helt enkelt peka om mina domäner och skita fullständigt i Proinet, nu och för en evighet. Tråkigt dock om jag skulle förlora alla mina viktiga mail och blogg och moses vet allt. Tvi.
JimmyOh är inte uppkopplad  
Oläst 2008-02-15, 00:08 #139
Adam N Adam N är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2008
Inlägg: 205
Adam N Adam N är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2008
Inlägg: 205
Citat:
Originally posted by JimmyOh@Feb 15 2008, 00:57
Citat:
tror dessvärre att du får leva me detta eftersom ingen kommer in på sina konton vare sig onevision eller någon annan
Jag får väl helt enkelt peka om mina domäner och skita fullständigt i Proinet, nu och för en evighet. Tråkigt dock om jag skulle förlora alla mina viktiga mail och blogg och moses vet allt. Tvi.
Jag tror inte du kommer förlora någonting och åtminstone inte förlora allt. Så länge du inte säger upp avtalet med Proinet, så bör de jobba för att återställa allt. Samtidigt kan du fixa ett nytt webbhotell och flytta domänen dit. När du har fått det du vill från Proinet, så kan du säga upp avtalet. Det blir väl någon månad överlappning med dubbla avgifter kanske, men det lär det vara värt.

Rätta mig någon om jag har fel.
Adam N är inte uppkopplad  
Oläst 2008-02-15, 00:12 #140
boja boja är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Aug 2006
Inlägg: 11
boja boja är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Aug 2006
Inlägg: 11
Citat:
Originally posted by JimmyOh@Feb 15 2008, 00:57
Jag får väl helt enkelt peka om mina domäner och skita fullständigt i Proinet, nu och för en evighet. Tråkigt dock om jag skulle förlora alla mina viktiga mail och blogg och moses vet allt. Tvi.
Som det fungerat hittils har det gått bra att komma åt e-post och cpanel även när inte domänen pekar på proinets server. Det har bara varit att skriva web03.anonymous-server.se/cpanel istället för sin egen.domän.se/cpanel.
boja är inte uppkopplad  
Stängt ämne


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 7 (0 medlemmar och 7 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 01:15.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017