Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Binero fel - varje dag

 
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2011-11-18, 16:10 #1
emilvs avatar
emilv emilv är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 1 564
emilv emilv är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
emilvs avatar
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 1 564
Citat:
Ursprungligen postat av web2k Visa inlägg
jo det vore väl ganska så enkelt, men på grund av allt detta dagliga strulande så är man just nu väldigt trött och rädd för att det ska bli ännu värre.. men nog är det en god tanke!
Jag förstår känslan. Tyvärr kostar det även en massa energi att inte få den hjälp man vill ha. Som jag ser det finns det bara två bra val att göra:

* Be om att bli uppgraderad, eller
* Byta webbhotell

Det är inte rimligt att ligga kvar i en miljö som de inte har full koll på. Du kan inte helt lita på att de installerar viktiga säkerhetsuppdateringar och i övrigt ser till att miljön fungerar optimalt. Utgå ifrån att den mesta tiden läggs på att förbättra den nya miljön medan den gamla sakta får ruttna bort; det är tyvärr ofta så det blir efter ett tag.

Värre än vad det är nu kan det knappast bli, åtminstone inte om du är med under flyttprocessen så att allt funkar som det ska.
emilv är inte uppkopplad  
Oläst 2012-01-09, 07:43 #2
njoy njoy är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2007
Inlägg: 102
njoy njoy är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2007
Inlägg: 102
Citat:
Ursprungligen postat av emilv Visa inlägg
Starta ett ärende där du ber om att bli flyttad till nya miljön. Kanske kan du även säga att du är beredd att svara på frågor om vad ditt system behöver, ifall de är osäkra på hur något ska fungera i nya miljön.
Har inte läst hela tråden, men inlägget jag citerar fick mig att tänka på något. Binero 1.0 var supersnabbt. Bläddra bland sidor blixtrade till i webbläsaren. Binero 2.0 är på så vis en mardröm. Laddningstid på flera sekunder. Vet inte om deras klusterlösning är det som segar ner. När jag testade CityNetwork som är samma plattform så hade dom samma prestandaproblem.

En kund till mig blev flyttad till från Binero 2.0 Litespeed till Binero 2.0 Apache2 och tyckte att stabiliteten blev mkt bättre.

Jag skulle ligga kvar på Binero 1.0 eller byta leverantör. Jag har annars alltid stöttat Binero. Men prestandan är hemskt dålig.

Senast redigerad av njoy den 2012-01-09 klockan 07:45
njoy är inte uppkopplad  
Oläst 2011-11-18, 21:02 #3
web2k web2k är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Nov 2011
Inlägg: 44
web2k web2k är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Nov 2011
Inlägg: 44
Sant! Tack Emil.. Skall försöka igen med att bli förflyttad...
web2k är inte uppkopplad  
Oläst 2011-11-18, 21:52 #4
www www är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Oct 2011
Inlägg: 882
www www är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Oct 2011
Inlägg: 882
Tycker verkligen Bineros problem har eskalerat de sista månaderna. Jag använder i huvudsak Binero till domänhantering och det fungerar inte heller tillfredställande. Men men, om vi nu ponerar att problemen nu nått sin kulmen så tänker jag iaf ge dem fram till jul att få ordning på grejerna.

Pratade med deras support idag, de har en hel del roliga saker på gång framöver så framtiden ser ljus ut. OM, jag säger om de får ordning på de problem de nu har.

En annan fundering, visst ställer väl .se som krav på sina registrarer att de ska genomföra domänöverlåtelser inom 7 dagar?

Än en gång, supporten är alltid väldigt trevlig, de som saknas är möjligheten att inom överskådlig framtid få prata med någon som sitter på rätt kompetens. Ibland har man tur att komma rakt på det, annars är det i princip kört..
www är inte uppkopplad  
Oläst 2011-11-18, 21:58 #5
DavidEW DavidEW är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Jan 2011
Inlägg: 441
DavidEW DavidEW är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Jan 2011
Inlägg: 441
Vi har blivit lovade ( i alla fall jag) väldigt länge att bli flyttade till 2.0, men ingenting händer! Först var det sommaren, sen var det hösten och nu är det nog nästa år.

DavidEW är inte uppkopplad  
Oläst 2011-11-19, 00:40 #6
web2k web2k är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Nov 2011
Inlägg: 44
web2k web2k är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Nov 2011
Inlägg: 44
Citat:
Ursprungligen postat av DavidEW Visa inlägg
Vi har blivit lovade ( i alla fall jag) väldigt länge att bli flyttade till 2.0, men ingenting händer! Först var det sommaren, sen var det hösten och nu är det nog nästa år.

mmm har du blivit personligt lovad eller har du som många av oss andra blivit lovade i grupp... med grupp menas vi gamla kunder med 1.0...
web2k är inte uppkopplad  
Oläst 2011-11-19, 09:43 #7
DavidEW DavidEW är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Jan 2011
Inlägg: 441
DavidEW DavidEW är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Jan 2011
Inlägg: 441
Citat:
Ursprungligen postat av web2k Visa inlägg
mmm har du blivit personligt lovad eller har du som många av oss andra blivit lovade i grupp... med grupp menas vi gamla kunder med 1.0...
Det var nog riktat till oss alla.
DavidEW är inte uppkopplad  
Oläst 2011-11-18, 22:45 #8
MightyNicko MightyNicko är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Nov 2011
Inlägg: 8
MightyNicko MightyNicko är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Nov 2011
Inlägg: 8
Citat:
Ursprungligen postat av web2k Visa inlägg
Tjena,

Har haft Binero länge... tycker jättemycket om Binero och kanske därför så tråkigt att det, för mig, blivit ett riktigt felhotell....

...Binero svarar: Binerror!
Lider med dig, jag har det likadant. Började med domäner som inte blev reggade och fortsatte med en enkel men ack så buggig migrering till Binero 2.0

Resultatet:
Dålig prestanda på både svarstider och filöverföringar.
DNS-pekningar som hoppar tillbaka till gamla systemet och gör hemsidor oåtkomliga, ja även mailen blir drabbad.

Suttit i telefon med Binero i princip varje kväll efter migrering och snart är tålamodet slut.

Tycker Binero har varit grymt bra fram till deras tabbe med min domänbeställning....
MightyNicko är inte uppkopplad  
Oläst 2011-11-19, 00:37 #9
web2k web2k är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Nov 2011
Inlägg: 44
web2k web2k är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Nov 2011
Inlägg: 44
Citat:
Ursprungligen postat av MightyNicko Visa inlägg
Lider med dig, jag har det likadant. Började med domäner som inte blev reggade och fortsatte med en enkel men ack så buggig migrering till Binero 2.0

Resultatet:
Dålig prestanda på både svarstider och filöverföringar.
DNS-pekningar som hoppar tillbaka till gamla systemet och gör hemsidor oåtkomliga, ja även mailen blir drabbad.

Suttit i telefon med Binero i princip varje kväll efter migrering och snart är tålamodet slut.

Tycker Binero har varit grymt bra fram till deras tabbe med min domänbeställning....
Trist att läsa.. verkligen trist... känns det som om 2.0 ändå kan vara en lösning om än långt framme eller är det samma? Svårt för dig att vet men du verkar ju ha sett bägge sidor...
web2k är inte uppkopplad  
Oläst 2011-11-19, 12:16 #10
MightyNicko MightyNicko är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Nov 2011
Inlägg: 8
MightyNicko MightyNicko är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Nov 2011
Inlägg: 8
Citat:
Ursprungligen postat av web2k Visa inlägg
Trist att läsa.. verkligen trist... känns det som om 2.0 ändå kan vara en lösning om än långt framme eller är det samma? Svårt för dig att vet men du verkar ju ha sett bägge sidor...
Som det är just nu skulle jag vilja ligga kvar i Binero 1.0 alla dagar i veckan. Men jag vet ju inte om det hänt något med mitt konto eller om det är lika för alla.

Kan säga att det är nästan exakt 50% sämre prestanda i läshastighet av sidorna i binero 2.0 och att det tar mellan 5-10 gånger så lång tid att ladda upp filer via FTP.

Har precis pratat med Binero ang en hemsida som ligger nere, och blev lovad att en expert ska titta på det i eftermiddag. Prestandan ska de titta på i nästa vecka.

Den som lever får se...
MightyNicko är inte uppkopplad  
Stängt ämne


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 17:00.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017