Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Håll ett öga på Eniro

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2008-09-20, 14:06 #11
ztreams avatar
ztream ztream är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2005
Inlägg: 2 448
ztream ztream är inte uppkopplad
Supermoderator
ztreams avatar
 
Reg.datum: Jan 2005
Inlägg: 2 448
Jag blir lite sugen. 26 miljoner är inte att leka med.

Hoppas de har öppet på lördagar för nu jävlar ska det handlas sponsrade länkar.
ztream är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-09-20, 16:57 #12
Tezs avatar
Tez Tez är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Feb 2007
Inlägg: 436
Tez Tez är inte uppkopplad
Flitig postare
Tezs avatar
 
Reg.datum: Feb 2007
Inlägg: 436
Jag vill också ha! Dom kommer ju på så bra ord som jag inte tänkt på! Kanske skulle ord som korv, cykelpedal och gummilist öka omsättningen med 25 miljoner fast jag bara inte har insett det själv.
Tez är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-09-20, 17:47 #13
Gustavs avatar
Gustav Gustav är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Jul 2005
Inlägg: 3 171
Gustav Gustav är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Gustavs avatar
 
Reg.datum: Jul 2005
Inlägg: 3 171
Nu blir jag riktigt rutten. Igår så ändrade jag alla felaktiga bud. Jag satte automatisk budgivning till minimipris på 2 kr. Jag kunde nämligen inte hitta något ställe där jag kan slå av funktionen helt. Jag kan inte ens se om den är aktiverad.

När jag loggar in idag igen så har alla bud ändrats tillbaks. Återigen så bjuder "jag" flera 100 % över det näst högsta budet.

Nästa faktura som kommer att bestridas och Eniro kommer att få sig en rejäl utskällning. Typiskt att det är lördag. Jag kommer att vara förbannad hela helgen tills jag får ringa och ge dem en avhyvling på måndag.
Gustav är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-09-20, 18:24 #14
Wojt Wojt är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Sep 2005
Inlägg: 1 524
Wojt Wojt är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Sep 2005
Inlägg: 1 524
När jag började annonsera på Eniro satt deras tomtar och gjorde en lista åt mig med annonser också.

Där ingick en jävla massa sökord som typ ingen söker på. Kollar de ens upp sådant innan?

De lägger ner massa arbetstid på onödig skit istället för att bygga ett riktigt system.
Wojt är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-09-20, 20:48 #15
Finnmeras avatar
Finnmera Finnmera är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: May 2005
Inlägg: 445
Finnmera Finnmera är inte uppkopplad
Flitig postare
Finnmeras avatar
 
Reg.datum: May 2005
Inlägg: 445
Citat:
Originally posted by ztream@Sep 20 2008, 14:06
Jag blir lite sugen. 26 miljoner är inte att leka med.

Hoppas de har öppet på lördagar för nu jävlar ska det handlas sponsrade länkar.
Du kan ju alltid be Eniro skicka de 26 miljonerna via UPS Dan så får du dubbelt så roligt
Jag var lite sugen att lägga upp dit case som du hade på Dagens Media som Nyhet här på WN men jag hade ju redan nyheten innan så jag fegade.

Vad blir då detta Tomtar med bruna skjortor hehe
Finnmera är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-09-20, 21:08 #16
Finnmeras avatar
Finnmera Finnmera är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: May 2005
Inlägg: 445
Finnmera Finnmera är inte uppkopplad
Flitig postare
Finnmeras avatar
 
Reg.datum: May 2005
Inlägg: 445
Kanske skall förtydliga för de andra
Detta hittade jag på Dagens Media häromdagen och det var ett välbekant ansikte jag såg där
http://www.dagensmedia.se/mallar/dagensmed...?version=189157

Grattis till PR och lycka till med Brunskjortorna Dan
Finnmera är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-09-21, 13:28 #17
Magnus_A Magnus_A är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: May 2006
Inlägg: 2 604
Magnus_A Magnus_A är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: May 2006
Inlägg: 2 604
Roliga användarvillkor, negativ avtalsbindning så det skriker:
# Kundens kontrollskyldighet
För det fall Eniro lämnar förslag på Sponsrade Länkar skall kunden kontrollera föreslagna Sponsrade Länkar inom 5 dagar eller annan skriftligen anvisad tid. För det fall annonsören ej inkommer med meddelande om ändringar inom 5 dagar eller annan skriftligen anvisad tid skall kunden anses ha godkänt förslaget och Eniro äger rätt att publicera föreslagna Sponsrade Länkar.
# Ändring av innehåll
Annonsören äger rätt att ändra innehållet i Sponsrade Länkar under hela avtalsperioden i enlighet med det sätt och de regler för ändringar som Eniro vid var tid tillämpar. Ändring publiceras inom skälig tid efter att den meddelats och accepterats av Eniro.

https://sponsradelankar.eniro.se/popups/adterms.asp
Magnus_A är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-09-21, 14:39 #18
Finnmeras avatar
Finnmera Finnmera är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: May 2005
Inlägg: 445
Finnmera Finnmera är inte uppkopplad
Flitig postare
Finnmeras avatar
 
Reg.datum: May 2005
Inlägg: 445
Punkt nr 6 Immateriella rättigheter i avtalet skall det tolkas som att kunden äger inte rätt att använda texterna till sökorden någon annanstans då typ Google eller Yahoo ?

Märkligt att de inte förtydligar i punkt 9 om att varumärkesöverträdelser inte är tillåten, man kan ju undra varför
Finnmera är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-09-21, 18:16 #19
Konst Konst är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Sep 2005
Inlägg: 46
Konst Konst är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Sep 2005
Inlägg: 46
Citat:
Originally posted by Gustav@Sep 20 2008, 17:47
Nu blir jag riktigt rutten. Igår så ändrade jag alla felaktiga bud. Jag satte automatisk budgivning till minimipris på 2 kr. Jag kunde nämligen inte hitta något ställe där jag kan slå av funktionen helt. Jag kan inte ens se om den är aktiverad.

När jag loggar in idag igen så har alla bud ändrats tillbaks. Återigen så bjuder "jag" flera 100 % över det näst högsta budet.

Nästa faktura som kommer att bestridas och Eniro kommer att få sig en rejäl utskällning. Typiskt att det är lördag. Jag kommer att vara förbannad hela helgen tills jag får ringa och ge dem en avhyvling på måndag.
Har upplevt samma sak.

Räkna med att de svarar "vi har lite problem med vårt verktyg" och "vi har nu stängt av automatisk förstaplacering åt dig" osv...

Dags att någon vänder sig till Media så fler får upp ögonen för deras lurendrejeri.
Konst är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-09-26, 13:59 #20
Finnmeras avatar
Finnmera Finnmera är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: May 2005
Inlägg: 445
Finnmera Finnmera är inte uppkopplad
Flitig postare
Finnmeras avatar
 
Reg.datum: May 2005
Inlägg: 445
Citat:
Ursprungligen postat av Konst
Citat:
Ursprungligen postat av Gustav
Nu blir jag riktigt rutten. Igår så ändrade jag alla felaktiga bud. Jag satte automatisk budgivning till minimipris på 2 kr. Jag kunde nämligen inte hitta något ställe där jag kan slå av funktionen helt. Jag kan inte ens se om den är aktiverad.

När jag loggar in idag igen så har alla bud ändrats tillbaks. Återigen så bjuder "jag" flera 100 % över det näst högsta budet.

Nästa faktura som kommer att bestridas och Eniro kommer att få sig en rejäl utskällning. Typiskt att det är lördag. Jag kommer att vara förbannad hela helgen tills jag får ringa och ge dem en avhyvling på måndag.
Har upplevt samma sak.

Räkna med att de svarar "vi har lite problem med vårt verktyg" och "vi har nu stängt av automatisk förstaplacering åt dig" osv...

Dags att någon vänder sig till Media så fler får upp ögonen för deras lurendrejeri.
Jag har precis dukat upp bordet för Journalisterna på Dagens Media,dock så är det alltid bättre att låta journalisterna själva får upptäcka lite spännande leads att gräva på än att man pratar med dem direkt.

Har ni som har haft dessa problem tur så kanske ni blir uppringda av en Journalist och får lite PR som plåster på såret

http://www.dagensmedia.se/mallar/dagensmed...?version=190824
Finnmera är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 12:56.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017