Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Tradedoubler och impression sales

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2005-03-15, 11:51 #11
Anders Larssons avatar
Anders Larsson Anders Larsson är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 3 205
Anders Larsson Anders Larsson är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Anders Larssons avatar
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 3 205
Citat:
Originally posted by TradeDoubler Support@Mar 15 2005, 12:37
Hej!

När en besökare klickar på länken EN gång och genomför TRE köp direkt, räknas enbart det första köpet. En besökare och ett klick kan däremot leda till ett köp och ett lead, dvs flera olika event men endast ett köp.

Därav visar din statistik på ETT köp och TVÅ impressions.

För att man ska kunna få betalt för TRE köp måste han klicka på länken TRE gånger och göra varje köp för sig.

Mvh Anna
TradeDoubler
Support
Men hallå, vänta nu här!

Ett köp är ett köp, eller har jag missförstått någonting? Som affiliate för jag betalt för att förmedla köp, oavsett hur många?

Finns denna informatin tillgänglig på er sajt så att jag bara missat det?
Anders Larsson är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-03-15, 13:31 #12
Thomass avatar
Thomas Thomas är inte uppkopplad
Administratör
 
Reg.datum: May 2003
Inlägg: 3 901
Thomas Thomas är inte uppkopplad
Administratör
Thomass avatar
 
Reg.datum: May 2003
Inlägg: 3 901
Citat:
Originally posted by Anders Larsson@Mar 15 2005, 11:51
Men hallå, vänta nu här!

Ett köp är ett köp, eller har jag missförstått någonting? Som affiliate för jag betalt för att förmedla köp, oavsett hur många?

Finns denna informatin tillgänglig på er sajt så att jag bara missat det?
Lungt och fint nu, det är väl inget konstigt att tekniken fungerar så. Så skulle jag också programmerat det för att få ett så stabilt system som möjligt.

Ett klick = en session = kan resultera i ett köp. Annars hade det blivit väldigt komplext och stora risker för bluffare. Samtidigt är ju detta en parameter som butiken haft i sina kalkyler när dom räknat ut hur mycket dom kan betala i %.

Y skickar en kund och butiken betalar X% och går lite back, men kunden kanske sätter bokmärke och shoppar igen senare. Då lönar det sig till slut. För att det skall funka måste ju en session/cookie avslutas vid köp. Det är så de flesta kör vad jag vet.

Thomas
Thomas är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-03-16, 15:50 #13
Anders Larssons avatar
Anders Larsson Anders Larsson är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 3 205
Anders Larsson Anders Larsson är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Anders Larssons avatar
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 3 205
Citat:
Originally posted by Thomas@Mar 15 2005, 14:31
Lungt och fint nu, det är väl inget konstigt att tekniken fungerar så. Så skulle jag också programmerat det för att få ett så stabilt system som möjligt.
Mycket möjligt att du också hade gjort det så, men informationen är att man får betalt för genomförda köp. Det står ingenting om att det är ETT köp.
Anders Larsson är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-03-16, 16:30 #14
M-bition M-bition är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Nov 2004
Inlägg: 138
M-bition M-bition är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Nov 2004
Inlägg: 138
Citat:
Ursprungligen postat av Anders Larsson
Citat:
Ursprungligen postat av Thomas
Lungt och fint nu, det är väl inget konstigt att tekniken fungerar så. Så skulle jag också programmerat det för att få ett så stabilt system som möjligt.
Mycket möjligt att du också hade gjort det så, men informationen är att man får betalt för genomförda köp. Det står ingenting om att det är ETT köp.
Måste hålla med här. Generellt så är dokumentationen på TD ogenomtänkt och bristfällig på flera sätt. Jag tror att om man tog ett ordentligt tag i den biten så skulle det innebära en avlastning på supporten, som är helt klart underbemannad. Det leder också till mindre förvirring och större kontroll för kunden. Man ska inte underskatta vikten på rätt och täckande dokumentation, speciellt i större system.
M-bition är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-03-16, 18:13 #15
Thomass avatar
Thomas Thomas är inte uppkopplad
Administratör
 
Reg.datum: May 2003
Inlägg: 3 901
Thomas Thomas är inte uppkopplad
Administratör
Thomass avatar
 
Reg.datum: May 2003
Inlägg: 3 901
Citat:
Ursprungligen postat av Anders Larsson
Citat:
Ursprungligen postat av Thomas
Lungt och fint nu, det är väl inget konstigt att tekniken fungerar så. Så skulle jag också programmerat det för att få ett så stabilt system som möjligt.
Mycket möjligt att du också hade gjort det så, men informationen är att man får betalt för genomförda köp. Det står ingenting om att det är ETT köp.
Det är ju industristandard, vid genomfört köp raderas cookien som trackar eller sessionens sale fält sätts till true.

Det är ju så överallt, i vilket affiliate program på nätet du än ansluter dig till. Självklart är det ett köp som gäller kan man ju också uttrycka det.

Thomas
Thomas är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-03-16, 18:28 #16
Anders Larssons avatar
Anders Larsson Anders Larsson är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 3 205
Anders Larsson Anders Larsson är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Anders Larssons avatar
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 3 205
Citat:
Ursprungligen postat av Thomas
Citat:
Originally posted by -Anders Larsson@Mar 16 2005, 15:50
Citat:
Ursprungligen postat av Thomas
Lungt och fint nu, det är väl inget konstigt att tekniken fungerar så. Så skulle jag också programmerat det för att få ett så stabilt system som möjligt.
Mycket möjligt att du också hade gjort det så, men informationen är att man får betalt för genomförda köp. Det står ingenting om att det är ETT köp.

Det är ju industristandard, vid genomfört köp raderas cookien som trackar eller sessionens sale fält sätts till true.

Det är ju så överallt, i vilket affiliate program på nätet du än ansluter dig till. Självklart är det ett köp som gäller kan man ju också uttrycka det.

Thomas
Nja, det räknas fortfarande, men det blir en annan "typ" av sale, nämligen impressionsale.

Nåväl, vi kör väldigt liten del TD (och affiliateprogram) så för vår del spelar det inte så stor roll.
Anders Larsson är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-03-16, 19:03 #17
Thomass avatar
Thomas Thomas är inte uppkopplad
Administratör
 
Reg.datum: May 2003
Inlägg: 3 901
Thomas Thomas är inte uppkopplad
Administratör
Thomass avatar
 
Reg.datum: May 2003
Inlägg: 3 901
Citat:
Originally posted by Anders Larsson@Mar 16 2005, 18:28
Nja, det räknas fortfarande, men det blir en annan "typ" av sale, nämligen impressionsale.
Jag har ju bara läst i tråden så jag har ju inte all fakta om impressionsale, men! I mina ögon är ju det bara en teaser, fattar inte vad den fyller för funktion förutom att X kunder var på din sida och missade reklamen, exponera oss bättre kommer du att sälja bättre!?!?

Mer info ser jag inte att man kan få ut av det, men vad vet jag. Det kanske är nyttig och bra info för vissa.

Thomas
Thomas är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 11:06.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017